چهارشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6279 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶ |
94 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسین جلالی روز سه شنبه در جمع نمازگزاران عید فطر رفسنجان افزود: طی ۲ سال گذشته جذب اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی برای دوبانده سازی جاده داوران رفسنجان (رفسنجان به زرند) انجام شده و بزودی پیمانکار این جاده معرفی و دوبانده سازی آن وارد فاز اجرایی می شود. وی با […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسین جلالی روز سه شنبه در جمع نمازگزاران عید فطر رفسنجان افزود: طی ۲ سال گذشته جذب اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی برای دوبانده سازی جاده داوران رفسنجان (رفسنجان به زرند) انجام شده و بزودی پیمانکار این جاده معرفی و دوبانده سازی آن وارد فاز اجرایی می شود.
وی با اشاره به اینکه محور رفسنجان به زرند معروف به جاده داوران در رفسنجان از محورهای حادثه خیز است و سالانه تصادفات منجر به فوت و مصدومیت زیادی دارد افزود: همچنین با جذب اعتبار ۱۱ میلیارد تومان طی ۲ سال اخیر حدود ۳۰ کیلومتر جاده نوق تا کمال ‌آباد زیرسازی شده و از صفائیه تا بهرمان نیز نقشه‌ برداری راه ها انجام شده و در فاز بعدی پس از تأمین بودجه اجرایی می شود.
حجت الاسلام جلالی برای رفع بخشی از مشکلات و کمبود منابع آبی در رفسنجان افزود: مجوز حفر و جابجایی ۱۸ حلقه چاه آب آشامیدنی را گرفتیم در این راستا تعدادی از چاه‌ها وارد مدار شده و مابقی در حال حفاری هستند.
وی افزود: تصفیه خانه آب مرکزی شهرستان رفسنجان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان با همت شرکت مس در دست اقدام است و در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است تا سال ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار گیرد.
حجت الاسلام جلالی بیان کرد: همچنین در حوزه آب رسانی در مناطق مختلف شهرستان رفسنجان بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و نزدیک به ۶۴۰ کیلومتر لوله های فرسوده تعویض و لوله‌ گذاری در روستاها انجام شده است.
وی همچنین برای رفع مشکلات آب این شهرستان تصریح کرد: ساخت ۱۸ مخزن آب در دستور کار است و در این رابطه در ۲ سال اخیر پنج مخزن احداث شده و ۱۳ مخزن در حال ساخت است.
حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: مطالعات ۲۰۰ میلیون تومانی احداث ریل قطار از کرمان به رفسنجان و از رفسنجان به یزد انجام شده و از محل حقوق معادن برنامه آن آغاز و اجرایی می شود.
سالانه ۱۰ میلیارد تومان سیم در رفسنجان سرقت می شود
وی ادامه داد: در حوزه برق نیز سالانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان سیم برق سرقت می ‌شد که در این خصوص تدابیر اندیشیده شده و برای جلوگیری از سرقت این سیم ها ۷۶ کیلومتر کابل خودنگهدار راه اندازی شده است و تا سه سال آینده کل سیم‌ ها که کابل آن خریداری شده تعویض خواهد شد.
حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه از ۲۵ اردیبهشت امسال پرواز هواپیمایی پارس به مشهد، قشم، کیش و تهران فعال می ‌شود ادامه داد: با سفر مسئول بنیاد مسکن به این شهرستان توانستیم قیر رایگان برای شهرستان جذب کنیم که بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع کوچه ‌ها و معابر بخش‌ های مختلف شهرستان رفسنجان آسفالت شد.
وی به پیگیری برای احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی و موافقت وزارت نیرو با این مهم نیز اشاره کرد و گفت: در سالروز آزادسازی خرمشهر این نیروگاه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان کلنگ زنی می شود.
رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!