پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6287 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶ |
109 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

دکتر «محمد فتاحی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های ویروسی مشترک انسان و دام است که از طریق کنه‌ها از بدن دام آلوده به سایر دام‌ها منتقل می‌شود. وی ادامه داد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در انسان ایجاد خونریزی‌های گسترده زیرپوستی در […]

دکتر «محمد فتاحی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های ویروسی مشترک انسان و دام است که از طریق کنه‌ها از بدن دام آلوده به سایر دام‌ها منتقل می‌شود.
وی ادامه داد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در انسان ایجاد خونریزی‌های گسترده زیرپوستی در نقاط مختلف بدن و ایجاد کبودی ایجاد می کند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: عملیات سم پاشی سال گذشته در ۲۱۴ اماکن دامی و ۶۲۵ هزار متر مربع جایگاه دام برای مقابله و پیشگیری از بیماری‌های انگلی از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو انجام و ۲۷ هزار و ۵۴۸ راس دام نیز علیه این بیماری‌ها ضد عفونی شدند.
فتاحی افزود: تب کریمه کنگو از طریق گزش، له کردن کنه با دست، تماس با خون، ترشحات خونی و گوشت دام آلوده منتقل می شود.
وی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و فعالیت کنه‌ها نیاز است برای پیشگیری از شیوع تب خونریزی دهنده کنگو اقداماتی از جمله سم پاشی اماکن دامی، تجهیز کشتارگاه‌های دام به سردخانه نگهداری گوشت، رعایت بهداشت فردی هنگام تماس با دام، گوشت و آلایش دامی و پرهیز از کشتار دام خارج از کشتارگاه را در دستور قرار گیرد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: استفاده از دستکش، عینک و ماسک برای شهروندانی که اقدام به کشتار دام خارج از کشتارگاه می‌کنند ضروری است و برای جلوگیری از انتقال این بیماری از گوشت به انسان نیاز است گوشت کشتار دام‌ها به مدت حداقل  ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری شود.
فتاحی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی و کشتار خارج از کشتارگاه مراتب را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اطلاع رسانی کنند.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!