پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6377 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ |
90 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، منطقه «سنجار» در استان نینوی و شمال غرب عراق از روز گذشته شاهد درگیری‌های شدید میان نظامیان ارتش عراق و شبه‌نظامیان پ.ک.ک است و هزاران نفر از این منطقه آواره شده‌اند. به نوشته منابع عراقی، ارتش این کشور با افزایش حملات ترکیه، از عناصر یگان‌های مدافع […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، منطقه «سنجار» در استان نینوی و شمال غرب عراق از روز گذشته شاهد درگیری‌های شدید میان نظامیان ارتش عراق و شبه‌نظامیان پ.ک.ک است و هزاران نفر از این منطقه آواره شده‌اند.

به نوشته منابع عراقی، ارتش این کشور با افزایش حملات ترکیه، از عناصر یگان‌های مدافع سنجار وابسته به پ.ک.ک خواسته بودند تا منطقه «سنجار» (به کردی: شنگال) را ترک کنند که با مخالفت آن‌ها مواجه شدند. پس از آن درگیری‌های شدیدی میان دو طرف رخ داد و نیروهای ارتش اقدام به جمع‌آوری مراکز ایست و بازرسی شبه‌نظامیان مدافع سنجار کردند.

پس از این درگیری‌ها، نیروهای پ.ک.ک با حرکت به سمت مناطق شمالی‌تر عراق، تغییر موضع دادند و از سوی دیگر طبق اعلام دولت کردستان عراق، در پس این درگیری‌ها بیش از سه هزار نفر از سنجار فرار کرده‌اند. «پیر دایان» مدیر اداره مهاجرت و پناهندگی دولت کردستان عراق در این باره گفت که اربیل کمیته ویژه‌ای را برای ساماندهی پناهندگان تشکیل داده است.

یگان‌های مدافع خلق سنجار از سال ۲۰۱۴ توانسته‌اند بر بخش‌های وسیعی از این منطقه مسلط شوند. اعضای این گروهک نقش بالایی در پاکسازی سنجار از تروریست‌های داعش داشتند و در حال حاضر به عنوان بخشی از گروهک پ.ک.ک با ارتش ترکیه درگیر شده‌اند.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!