جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6387 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ |
104 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، نماز عید سعید فطر امروز (سه‌شنبه) در مسجد امام زمان(عج) و با حضور اقشار مختلف مردم در پایتخت افغانستان اقامه گردید. نمازگزاران کابل، نماز عید را به امامت حجت الاسلام حاجی حسن صالحی اقامه و بعد از یکماه تزکیه نفس، حلول عید سعید فطر را تجلیل کردند. امام مسجد […]

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، نماز عید سعید فطر امروز (سه‌شنبه) در مسجد امام زمان(عج) و با حضور اقشار مختلف مردم در پایتخت افغانستان اقامه گردید.

نمازگزاران کابل، نماز عید را به امامت حجت الاسلام حاجی حسن صالحی اقامه و بعد از یکماه تزکیه نفس، حلول عید سعید فطر را تجلیل کردند.

امام مسجد امام زمان(عج) در غرب کابل در خطبه‌های نماز عید تاکید کرد که مؤمنان با روزه‌گرفتن، سند برائت از آتش جهنم را به دست آوردند و با پرهیز از گناه در طول سال باید آن را حفظ کنند.

صالحی در ادامه اضافه کرد که اکنون باید همه در راستای حفظ این سند تلاش به خرج دهند و‌ نگذارند تا بار دیگر با خوردن فریب هواهای نفسانی این سند از بین برود.

این عالم دینی افغانستان گفت: «ما در یک ماه گذشته دستاوردهای خوبی داشته و رابطه‌ای نزدیک با خداوند برقرار کرده‌ایم؛ اینک باید در راستای حفظ این رابطه و دست‌آوردها تلاش کنیم.»

وی از ماه رمضان به عنوان ماه انسان‌سازی و تغییر یاد کرد و افزود که انتظار می رود رحمت، مغفرت و نجات از آتش دوزخ شامل حال نمازگزاران شده ‌باشد.

امام جماعت مسجد امام زمان(عج) در ادامه سخنان خود به پرداخت زکات فطریه اشاره کرد و گفت در اسلام دو نوع زکات (زکات مال و زکات روزه) وجود دارد که یکی برای پاکی مال و دیگری برای پاکی بدن پرداخت می‌شود.

این در حالی است که طالبان روز یکشنبه را عید سعید فطر اعلام کرده بود.

/


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!