جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6463 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱ |
80 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

جلال محمودزاده روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تحقیق و تفحص از عملکرد مالی ستاد احیای دریاچه ارومیه با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اکثریت آرا در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصویب شده است. وی ادامه داد: براساس دستور کار اعلامی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس و […]

جلال محمودزاده روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تحقیق و تفحص از عملکرد مالی ستاد احیای دریاچه ارومیه با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اکثریت آرا در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصویب شده است.
وی ادامه داد: براساس دستور کار اعلامی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس و سازمان محیط زیست مجلس تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه از بدو تاسیس از سال ۱۳۹۲ تا آخر سال ۱۳۹۹ بررسی شد.
عضو کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بار مالی ستاد احیا در این مدت بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است،  گفت: طرح تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد با حمایت قاطع اعضای کمیسیون مصوب شده و گزارش آن به اطلاع مردم خواهد رسید.  
محمودزاده تاکید کرد: در این طرح عملکرد مالی و اداری ستاد احیای دریاچه ارومیه شامل دریافتی ها و نحوه هزینه کرد، سفرهای خارج از کشور و داخلی، حسابرسی مالی طرفین قرارداد ستاد، میزان اعتبار دریافتی از دولت و نحوه هزینه کرد آن، قوانین و بخشنامه‌های ستاد احیا و سایر موارد اساسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، کارگروه نجات دریاچه ارومیه، با هدف اعمال رویکردهای یکپارچه در مدیریت حوضه آبریز دریاچه و ارائه راهکارها، با مسوولیت وزیر نیرو و با حضور وزیران جهاد کشاورزی و کشور و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در تاریخ ۱۳۹۲/۰۷/۲۵ تشکیل شد تا با اتکا بر مطالعات انجام‌شده قبلی و نظرات تشکل‌های مردم نهاد ذی‌ربط دریاچه ارومیه، راهکارهای عملیاتی نجات دریاچه را بررسی و نتیجه را برای تصمیم‌گیری نهایی به هیات وزیران ارائه دهند.
پس از انجام بررسی‌های کارگروه و ضمن ارائه پیشنهادات نمایندگان استانی (در مجلس شورای اسلامی) مقرر شد تا ستاد احیای دریاچه ارومیه با اختیارات اصل ۱۳۸ به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل گردد. لذا پیرو مصوبه جلسه روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۲/۱۱/۰۲ هیئت دولت، معاون اول محترم رییس‌جمهور وقت به عنوان رییس ستاد احیای دریاچه ارومیه و رییس سازمان محیط زیست به عنوان دبیر و مجری ستاد منتصب شدند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!