پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6495 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱ |
111 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با موضوع سفر در ایام تعطیلات نوروز نشان می‌دهد، مسائل و مشکلات مالی، اصلی‌ترین دلیل سفر نرفتن افراد در ایام نوروز امسال بوده است. به گزارش ادراک خبر، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی با هدف سنجش وضعیت سفر در ایام تعطیلات نوروز، نظرسنجی را […]

نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با موضوع سفر در ایام تعطیلات نوروز نشان می‌دهد، مسائل و مشکلات مالی، اصلی‌ترین دلیل سفر نرفتن افراد در ایام نوروز امسال بوده است.

به گزارش ادراک خبر، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی با هدف سنجش وضعیت سفر در ایام تعطیلات نوروز، نظرسنجی را با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور (شهر و روستا) و اندازه نمونه ۱۵۹۱ نفر به شیوه مصاحبه تلفنی در تاریخ ۲۷ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ اجرا کرد.

نتایج این نظرسنجی نشان داد، ۳۲.۵ درصد از پاسخگویان در ایام عید نوروز به مسافرت (بیرون از شهرستان محل سکونت خود) رفته و در مقابل ۶۷.۵ درصد مسافرت نرفتند. بیشترین مسافرت‌ها به سه استان خراسان رضوی، مازندران و گیلان انجام شده بود. 

مسائل مالی و اقتصادی، اصلی‌ترین دلیل سفر نرفتن افراد در نوروز امسال

 از کل پاسخگویان پرسیده شد: «درصورتی که در ایام عید به مسافرت می‌رفتید، ترجیح شما برای سفر کجا بود؟» استان خراسان رضوی و شهر مشهد با ۱۷ درصد، در صدر انتخاب مردم و استان‌های مازندران، هرمزگان، فارس و گیلان در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 

 از کسانی که در ایام عید نوروز مسافرت نرفتند، پرسیده شد: «به چه دلیل در ایام نوروز به تعطیلات نرفتید؟»

مسائل مالی و اقتصادی، اصلی‌ترین دلیل سفر نرفتن افراد در نوروز امسال

۳۱.۳ درصد به مسائل و مشکلات مالی، ۲۰.۷ درصد به مشغله کاری، ۱۹.۲ درصد به شیوع ویروس کرونا، ۸.۱ درصد به ترجیح گذران تعطیلات در محل سکونت خود، ۶.۲ درصد به نامساعد بودن حال جسمانی و روانی، ۳.۴ درصد به نامساعد بودن وضعیت آب و هوا و ۹.۸ درصد به سایر موارد (شلوغی جاده‌ها، مهمان داشتن، فوت بستگان و …) اشاره داشتند. ۱.۳درصد به این سوال پاسخ ندادند. 

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!