جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6571 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸ |
98 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

دانشمندان در سال ۲۰۱۷ نمونه‌هایی از ایزوتوپ اکسیژن، ترکیبات عناصر کمیاب و کریستال‌های زیرکن جمع آوری کرده و برای کشف اطلاعاتی در مورد پوسته زمین‌آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند. به گزارش سایت slashgear؛ پوسته بیرونی زمین از حدود ۱۵ بلوک متحرک درست شده که طی میلیون‌ها سال در حال حرکت بوده اند و قاره‌ها […]

دانشمندان در سال ۲۰۱۷ نمونه‌هایی از ایزوتوپ اکسیژن، ترکیبات عناصر کمیاب و کریستال‌های زیرکن جمع آوری کرده و برای کشف اطلاعاتی در مورد پوسته زمین‌آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش سایت slashgear؛ پوسته بیرونی زمین از حدود ۱۵ بلوک متحرک درست شده که طی میلیون‌ها سال در حال حرکت بوده اند و قاره‌ها را تشکیل دادند. نظریه صفحات تکتونیکی به طور گسترده پذیرفته شده، اما آنچه که باعث سوال دانشمندان شده  این است که دقیقاً چه زمانی حرکت صفحات برای اولین بار آغاز شد و زمین را از سنگ‌ها و گدازه‌ها به سیاره قابل سکونت تبدیل کرد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که  جنبش‌ها برای اولین بار حدود ۴ میلیارد سال پیش آغاز شد.
براساس گزارش‌ها از سه هزار و ۳۶۹ نمونه جمع‌آوری‌شده، ۳۳ نمونه حداقل ۴ میلیارد سال قدمت داشتند که شاهکاری چشمگیر بود، زیرا زیرکن‌های قدیمی بسیار کمیاب هستند.  دانشمندان همچنین ایزوتوپ هافنیوم را مطالعه کردند و متوجه شدند که همه آن‌ها در حدود ۳ میلیارد و ششصد هزار سال پیش دچار یک تغییر ژئوشیمیایی شده بودند.

نمونه‌های ژئوشیمیایی که ظاهراً در پایان دوران هادین(۵۰۰ میلیون سال اول زندگی زمین ) ایجاد شده‌اند. تقریباً هیچ ماده‌ای از قبل از هادئون باقی نمانده و این امر باعث می‌شود زیرکن‌های آزمایشی به یکی از قدیمی‌ترین آثار شناخته شده تکامل زمین تبدیل شوند. این مطالعه  نشانه‌هایی از یک “پیش پوسته” را یافت که گفته می‌شود در نتیجه اولین حرکت صفحه تکتونیکی روی زمین شکل گرفته است.
گفته شده فرایند‌های اولیه پوسته زمین ممکن است به طور دائمی بین ۳.۸ و ۳.۶ تغییر کرده باشند.
بیشتر بخوانید

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید