چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6601 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷ |
100 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا ، این معلم بازنشسته  روز سه شنبه بمناسبت بزرگداشت هفته معلم از خاطرات تلخ و شیرینش در دوران معلمی در نشستی رسانه ای سخن راند و اظهار داشت : در گذشته شغل معلمی کمیاب بود و در بین مردم ارزش و منزلت بالایی  داشت، اما هم اکنون اینطور نیست و حرمت معلم […]

به گزارش ایرنا ، این معلم بازنشسته  روز سه شنبه بمناسبت بزرگداشت هفته معلم از خاطرات تلخ و شیرینش در دوران معلمی در نشستی رسانه ای سخن راند و اظهار داشت : در گذشته شغل معلمی کمیاب بود و در بین مردم ارزش و منزلت بالایی  داشت، اما هم اکنون اینطور نیست و حرمت معلم کم شده است.به گفته فنحی تدریس در مناطق محروم در گذشته سختی های زیادی داشت اما موفقیت شاگردانش این سختی ها را برای او  کم‌رنگ می کرد.    این معلم کهگیلویه و بویراحمدی می گوید: مدت دو سال در دبیرستان قلعه رئیسی بخش چهار روستا به همراه یکی از برادران معلم به نام “عبدالناصر داوودی” طرح کار را به عهده داشتیم؛ همچنین سه سال در اداره آموزش و پرورش بخش چاروسا مشغول خدمت بودم.
اهدای ۶۰دستگاه میز و نیکمت به مدرسه فتحی از روزهایی می گوید که در دبیرستان فردوسی قلعه رئیسی بخش چاروسا مشغول تدریس پایه اول ابتدایی بوده، آقایان عنایی مسئول آموزش اداره کل آموزش و پرورش و جعفری مسئول آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه و مسئول تربیت معلم شهر دهدشت و مسئول نمایندگی پرورش قلعه رئیسی از کلاسش با بیش از ۵۰ دانش آموز بازدید کردند که بخاطر وضعیت درسی دانش آموزان ۶۰ دستگاه میز و نیمکت و دو منبع ذخیره آب به مدرسه  به عنوان تشویقی اهدا کردند
این معلم سختکوش ادامه داد:  اگرچه لوح تقدیر خودش به دستش نرسیده اما لبخند دانش آموزانش به عنوان ارزشمتدترین لوح تقدیر دوران فعالیت در صفحه ذهنش ثبت شده و به یادگار مانده است.

وی ابراز داشت: آن زمان از قلعه رئیسی برای تدریس در روستای «ده گِروه علیا» از توابع بخش دیشموک که منطقه صعب‌العبور و بدون وسیله نقلیه بود، ۲ ساعت راه با اسب و قاطر می پیمود تا چراغ علم و دانش در روستا و مناطق محروم و دور افتاده خاموش نشود.این معلم کهگیلویه و بویراحمدی ادامه داد: مناطق چاروسا و دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد از مناطق محروم این استان و کشور هستند که اولین مشکل این منطقه نبود جاده بود همچنین در این منطقه مدارس دارای استانداردهای لازم نبودند.
تدریس در شرایط دشوار
وی می گوید: در آن زمان  از آنتن تلفن، گیرنده تلویزیون و امکانات اولیه خبری نبود و مردم این مناطق از خیلی امکانات  امروزی محروم بودند و در این شرایط درس دادن تنها عشق و علاقه می خواهد و من چون درد و رنج‌های مردم و منطقه را کشیده و دیده بودم با عشق دانش آموزان را درس می دادم و به همین خاطر هم بیشتر دوران خدمتتم در مناطق روستایی و محروم بودم.
این فرهنگی بازنشسته ضمن تبریک روز و هفته معلم به همه معلمان کشور بخصوص استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: انتظارات معلمان در دو بخش معنوی و مادی است. هم در زمینه افزایش حقوق خود دغدغه و مطالبه دارند و هم انتظار دارند که هفته بزرگداشت معلم به یک روز و هم‌زمان با شهادت شهید مطهری محدود نشود.

فتحی بیان کرد: در مدرسه ای که من تدریس می کردم ساختمان مدرسه استفاده از سنگ، چوب و گل ساخته شده بود که در زمان بارندگی امکان ریزش وجود داشت و  از سویی به دلیل سردی هوا و بارندگی نیز امکان ادامه تدریس بیرون از ساختمان مدرسه وجود نداشت.
این فرهنگی بازنشسته می گوید: دانش‌آموزان خوب زیادی داشتم که نظرم را جلب می کردند اما تعدادی هم مشکلاتی داشتند که از سر دلسوزی آنها را راهنمایی کردم، در درس خود موفق شدند و به جاهای خوبی هم رسیدند.
وی ادامه داد: اولین دانش‌آموزانم به نام‌های علی‌مردان اژدر(هم اکنون دبیر می باشد)، آقای بشکار(قاضی)، محسن آرمند(کارمند محیط زیست)، نصیب الله واحدیان(پزشک)، حمید بهادران(پزشک متخصص)، فرهاد مصباح(هم اکنون کارمند صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد) و هادی آذریون(کارمند بانک کشاورزی دهدشت است) هنوز به یاد می‌آورم.
توجه ویژه وزیر باید به دانش آموزان مناطق محروم باشدفتحی افزود: اگر وزیر آموزش و پرورش بودم به مدارس، دانش آموزان و معلمان بخصوص در مناطق محروم  توجه ویژه می کردم.وی ادامه می دهد: در زمانی که معلم بودم در رشته والیبال به ورزش می پرداختم و علاقه زیادی به این حوزه داشتم و همیشه نیز تیم والیبالی که عضو آن بودم قهرمان مسابقات منطقه می شد. البته در زمینه نقاشی و خطاطی هم دستی در کار داشتم.
تاکید بر استفاده از تجربیات بازنشستگانوی گلایه هایی هم دارد و متعتقد است : بازنشستگان تجربه زیاد دارند که باید از آنها استفاده شود در حالی که پس از بازنشستگی این قشر فراموش می شوند و از تجربیات آنها استفاده نمی‌شود.این معلم بازنشسته بر این باور است با توجه به مشکلات و وضعیت اقتصادی، حقوق معلمان بازنشسته جوابگوی زندگی روزمره آنها و خانواده‌شان نیست و انتظار است نسبت به آنها توجه بیشتری از سوی مسئولان شود.وی یادآور شد: در زمانی که خودم دانش آموز بودم معلمی به اسم آقای “نیک فکر” داشتم که بعنوان الگوی خود قرار دادم و کتاب‌هایی را به من معرفی می کرد که در زندگی ام و انتخاب شغلم نقش موثری داشتند.
فتحی می گوید: چهره معل این فرهنگی بازنشسته ضمن تبریک روز و هفته معلم به همه معلمان کشور بخصوص استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: انتظارات معلمان در دو بخش معنوی و مادی است. هم در زمینه افزایش حقوق خود دغدغه و مطالبه دارند و هم انتظار دارند که هفته بزرگداشت معلم به یک روز و هم‌زمان با شهادت شهید مطهری محدود نشود.مانم آقایان “سپهدار شفایی”، “محمدطاهر محمدی” و “مرحوم عبدالحسین مرادی” همیشه در خاطرم هست.
ویژگی های خوب یک معلم موفقوی ارتباط با والدین دانش آموزان، وفق دادن خود با نیازهای دانش‌آموزان، صرف کردن زمانی برای جستجوی ابزارهای جدید، استفاده کردن بدرستی از پاداش و تشویق کردن دانش آموزان، تقوا، شوخ طبعی، خلاقیت داشتن و ایمان و عمل صالح را از ویژگیهای یک معلم خوب  و موفق عنوان کرد.

عنایت الله فتحی در سال ۱۳۸۷ در حالی که در پنج پایه در دبیرستان “قوام آباد” یاسوج تدریس می کرد به علت مشکلات جسمی و دیسک کمر شدید از طرح ۲۵ ساله بازنشستگی استفاده کرده و باز نشسته شد.حاصل زندگی این فرهنگی بازنشسته  چهار فرزند پسر است که سه فرزند کارمند و یک فرزند فارغ‌التحصیل دانشگاه در رشته علوم اقتصادی است. عنایت الله فتحی که ۲۶ سال در آموزش و پرورش خدمت کرده و ۲۲ سال از این دوران را در پایه اول ابتدایی تدریس کرده است. وی بیشتر سال‌های خدمت خود را در روستاها و مناطق محروم گذرانده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!