جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6613 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷ |
89 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

بهروز نیازی روز سه شنبه در گفت و گو با  خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سه هفته پایانی (۲۲، ۲۳ و ۲۴) مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه و بهاره گنبدکاووس (فصل ۱۴۰۰) که به سبب ماه مبارک رمضان تعطیل شده بود با نظر کمیته برگزاری این رخداد ورزشی از هفته جاری از سرگرفته می‌شود. وی افزود: کمیته […]

بهروز نیازی روز سه شنبه در گفت و گو با  خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سه هفته پایانی (۲۲، ۲۳ و ۲۴) مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه و بهاره گنبدکاووس (فصل ۱۴۰۰) که به سبب ماه مبارک رمضان تعطیل شده بود با نظر کمیته برگزاری این رخداد ورزشی از هفته جاری از سرگرفته می‌شود.
وی افزود: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس برای روزهای نخست و دوم هفته بیست و دوم این رخداد ورزشی که قرار است در ۱۴ کورس به مسافت‌های ۱۰۰۰ و هزار و ۲۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود، در مجموع مبلغ پنج میلیارد و ۱۱۱ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده که به صاحبان اسب‌های برنده اول تا سوم هر دور اهدا خواهد شد.
نیازی اضافه کرد: در روز نخست این هفته از مسابقات که روز پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت در هفت دور به مسافت‌های ۱۰۰۰ و هزار و ۲۰۰ متری برگزار شود، ۷۵ راس اسب ثبت نام شده با یکدیگر به رقابت می‌پردازنند.
رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس ادامه داد: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه و بهاره گنبدکاووس برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز نخست هفته بیست و دوم در مجموع مبلغ ۲ میلیارد و ۴۴۵ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.
وی گفت: روز دوم مسابقات این هفته نیز جمعه ۱۶ اردیبهشت با شرکت ۷۹ راس اسب ثبت نام شده در هفت کورس شامل ۶ دور هزار متری و یک دور هزار و ۲۰۰ متری باهم به رقابت خواهند پرداخت.
نیازی افزود: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز دوم و پایانی هفته بیست و دوم نیز در مجموع ۲ میلیارد و ۶۶۶ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.
به گفته وی، باتوجه به وضعیت رنگ زرد شیوع کرونا در گنبدکاووس، حضور تماشاگران برای دیدن مسابقات اسبدوانی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بلامانع است. 
مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.
مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!