پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6619 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸ |
77 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

ساسان رستمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق بررسی نقشه های ماهواره ای باد نسبتا شدید تا شدید از فردا آسمان استان را در بر می گیرد. وی افزود: باتوجه به وزش باد بر روی کشورهای عراق و سوریه، کانون های تولید ریزگرد در بیابان های این کشورها پتانسیل […]

ساسان رستمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق بررسی نقشه های ماهواره ای باد نسبتا شدید تا شدید از فردا آسمان استان را در بر می گیرد.
وی افزود: باتوجه به وزش باد بر روی کشورهای عراق و سوریه، کانون های تولید ریزگرد در بیابان های این کشورها پتانسیل ایجاد توده گرد و غبار را دارند که در صورت تشکیل از اواخر وقت فردا با نفوذ در نوار مرزی، به تناوب آسمان استان را آلوده می کند.
رستمی اضافه کرد: همچنین سامانه بارشی رگباری بهاری از روز پنجشنبه در استان فعالیت می کند که به صورت نقطه ای و مقطعی امکان تقویت دارد.
کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: این ناپایداری های جوی (گرد و غبار، وزش باد و بارش باران) تا روز شنبه آینده در استان فعال خواهد بود.
وی یادآور شد: توده گرد و غبار که از عصر یکشنبه وارد استان ایلام شده بود به صورت رقیق در برخی نواحی استان چون شرق و جنوب استان باقی است که تا عصر امروز به طور کامل فروکش می کند.
وی اظهار داشت: همچنین دمای هوای استان از امروز تا روز پنجشنبه نسبت به دیروز بین پنج تا هفت درجه سانتیگراد افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ روز آلوده به گرد و غبار در استان ایلام ثبت شده است.
گرد و غبار دیروز موجب تعطیلی مدارس، مراکز آموزشی و ادارات و لغو پروازهای فرودگاه شهدای ایلام شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!