پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6797 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲:۲۶ |
108 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، در تماس تلفنی درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه‌ و برخی مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند. مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه ضمن تبریک عید سعید فطر به امیرعبداللهیان، […]

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، در تماس تلفنی درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه‌ و برخی مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه ضمن تبریک عید سعید فطر به امیرعبداللهیان، ملت و دولت ایران، بر لزوم برداشتن گام های موثر و ملموس در راستای ارتقای روابط خوب و دوستانه دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین بر آمادگی این کشور برای برگزاری هر چه سریع تر هفتمین نشست شورای عالی همکاری‌های راهبردی دوجانبه و برنامه ریزی برای انجام سفر اردوغان رئیس جمهور ترکیه به تهران تاکید کرد. 

چاووش اوغلو با اشاره به روابط خوب بین دو کشور همسایه و برادر گفت که پیرو توافق اخیر به عمل آمده، وی پیگیر مسائل محیط زیستی و مدیریت منابع آبی مشترک از طریق نهادهای ذیربط در ترکیه و تداوم برگزاری نشست های کمیته مشترک آب خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک عید سعید فطر، تداوم سفر مقامات عالیرتبه دو کشور را در راستای توسعه و‌ گسترش بیش از پیش روابط تهران و آنکارا خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای برگزاری هفتمین نشست شورای عالی همکاری‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، اظهار داشت: برگزاری این نشست گام مهمی در پیشبرد روابط و تحقق منافع دو کشور و ملت و گسترش مناسبات دوجانبه خواهد بود.

امیرعبداللهیان همکاری های بیش از پیش دو کشور در حفاظت از محیط زیست و مدیریت منابع مشترک آبی را مورد تاکید جدی قرار داد.

وی بر اهمیت حل و فصل مسائل موجود باقیمانده در این زمینه و ضرورت تسریع همکاری های دوجانبه در قالب «کمیته مشترک ایجاد شده آب » با توجه به اهمیت موضوع تغییرات آب و هوایی و زیست محیطی تاکید کرد.

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه بر تداوم رایزنی مستمر برای پیگیری موضوعات در دستورکار توسعه روابط دوجانبه و همچنین موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام‌ مشترک تاکید کردند.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!