جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6799 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲:۲۶ |
105 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «آرام بایک» از اعضای ارشد گروهک «حزب کارگران کردستان» موسوم به پ.ک.ک امروز (سه شنبه) گفت که هفت نیروی ارتش ترکیه طی درگیری‌ها در منطقه کردستان عراق کشته شده‌اند. او به وبگاه المعلومه گفت که صبح امروز درگیری‌های شدیدی در اطراف منطقه «زاپ» رخ داد و […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «آرام بایک» از اعضای ارشد گروهک «حزب کارگران کردستان» موسوم به پ.ک.ک امروز (سه شنبه) گفت که هفت نیروی ارتش ترکیه طی درگیری‌ها در منطقه کردستان عراق کشته شده‌اند.

او به وبگاه المعلومه گفت که صبح امروز درگیری‌های شدیدی در اطراف منطقه «زاپ» رخ داد و نیروهای ارتش ترکیه تلاش داشتند وارد این منطقه شوند که ناکام ماندند. منطقه زاپ در پنج کیلومتری مرز با ترکیه واقع شده است.

این عضو پ.ک.ک همچنین گفت که پس از ناکامی ارتش ترکیه برای ورود به این منطقه که گذرگاهی از سوی دهوک به سمت منطقه «سنجار» و دیگر مناطق استان نینوی محسوب می‌شود، ارتش ترکیه تجهیزات بیشتری را روانه منطقه به خصوص پایگاه «کانی ماسی» در منطقه «العمادیه» کرد.

او مدعی شد که ارتش ترکیه تاکنون تلفات شدیدی طی درگیری‌ها با عناصر پ.ک.ک داده است و اگر مقاومت شدید این گروهک نبود، اکنون ترکیه وارد مناطق بیشتری در استان دهوک می‌شد.


شرایط میدانی در شمال عراق

 

ارتش ترکیه در تاریخ ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) عملیات موسوم به «قفل پنجه» (Claw-Lock) را علیه شبه‌نظامیان پ.ک.ک آغاز کرد و مرحله دوم این عملیات نیز از تاریخ ششم اردیبهشت آغاز شده است.

تاکنون بسیاری از مقامات عراقی در اعتراض به عملیات اخیر ترکیه در منطقه کردستان واکنش شدیداللحنی نشان داده‌اند. «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر در واکنش به عملیات ترکیه در بیانیه‌ای تأکید کرده بود که بغداد در صورت بمباران مکرر خاک عراق توسط ترکیه، «سکوت نخواهد کرد».

از سوی دیگر حضور نظامی ترکیه در شمال عراق و درگیری با عناصر پ.ک.ک، در سال‌های گذشته هزاران نفر از ساکنان روستاها و مناطق شمالی کردستان عراق را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است. منابع کردی همچنین از آتش گرفتن مساحت وسیعی از زمین‌های کشاورزی و باغات خبر می‌دهند که این دو مورد فشار اقتصادی مضاعفی بر کردستان عراق تحمیل کرده است.

.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!