چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6854 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۵۸ |
202 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سرویس ورزشی ادراک خبر به نقل از پایگاه خبر ورزشی – حبیب نورماگمدوف، مبارزه معروف روسی UFC که مدتی است از این ورزش بازنشسته شده، در دوران فعالیتش رقبایی سرسخت چون کانر مک گرگور ایرلندی و جاستین گِیجی آمریکایی را پیش رو داشت و موفق به شکست هر دو شد ولی نوع مبارزه […]

به گزارش سرویس ورزشی ادراک خبر به نقل از پایگاه خبر ورزشی –

حبیب نورماگمدوف، مبارزه معروف روسی UFC که مدتی است از این ورزش بازنشسته شده، در دوران فعالیتش رقبایی سرسخت چون کانر مک گرگور ایرلندی و جاستین گِیجی آمریکایی را پیش رو داشت و موفق به شکست هر دو شد ولی نوع مبارزه او با این دو تفاوت‌هایی آشکار داشت. او هر اندازه از کانر متنفر بود و در مبارزاتش با او خشونت و توهین‌های کلامی موج می‌زد، برابر گاجه احترامی به‌عنوان یک دوست و انسان قائل بود. 

جو روگان، مفسر UFC در پادکست خود به این قضیه اشاره کرده است:« اولین چالش قهرمانی گِیجی در برابر نورماگومدوف در سال ۲۰۲۰ بود، جایی‌که ستاره روسی در دور دوم قبل از اعلام بازنشستگی، گِیجی را شکست داد. دو سال قبل، نورماگومدوف با رقیب سرسخت مک گرگور روبه‌رو شد که در راند چهارم او را مغلوب کرد، و جرقه نزاع پر هرج و مرج بین دو طرف نیز همان‌جا زده شد.»

روگان مدعی شده است که نورماگومدوف در حین تلاش برای تسلیم کردن مک گرگور، کمترین احترام را در قیاس با گِیجی نشان داد: حبیب تصمیم گرفت کانر را در هم بکوبد، او کانر را خرد کرد. اگر به مبارزه او با جاستین گِیجی نگاه کنید، او روشی کاملا متفاوت را برای تسلیم کردن وی انتخاب کرد.

جاستین در واقع به حبیب کمک کرد وزن کم کند. حبیب به‌نوعی برای شکست دادن جاستین مجبور شدن وزن کم کند و البته تمایل قلبی داشت که با وی مبارزه کند. وقتی حبیب روی کانر سوار شده بود، پیاپی به‌صورت او سیلی می‌زد و فحش می‌داد ولی برابر جاستین، او به سمت بازوی او رفت. چیزی که برای او غیرعادی بود اما این احترامی است که حبیب به گِیجی به‌عنوان یک شخص و به‌عنوان یک مبارز نشان می‌داد.

نورماگومدوف در طول دوران حرفه‌ای خود بدون شکست باقی ماند و آن را با پیروزی خود بر گِیجی به پایان رساند. مسابقه او با مک گرگور پرمخاطب‌ترین و جنجالی‌ترین مسابقه حرفه‌ای او بود.

تنش لفظی شدید آنها تا به امروز ادامه دارد و مک گرگور و نورماگومدوف به‌طور مکرر در رسانه‌های اجتماعی مقابل هم قرار می‌گیرند. بارها توسط دانا وایت، رئیس UFC درخواست یک مسابقه مجدد بین آنها داده شده، اما نورماگومدوف همواره از بازگشت مجدد خودداری کرده است.

نورماگومدوف از آن زمان چندین بار در مورد پیروزی بر کانر و ضربات مکرر او به سر و صورت کانر توضیح داده و مدعی شد که اگر داور برای توقف مبارزه وارد عمل نمی‌شد، می‌توانست مک گرگور را بکشد.

گِیجی از آن زمان و پس از باخت مقابل نورماگومدوف، جاه طلبی‌های خود ‌برای عنوان قهرمانی را ادامه دار کرده است و قرار است همین هفته قهرمان فعلی چارلز اولیویرا را در UFC ۲۷۴ به چالش بکشد. 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!