چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6869 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۵۸ |
81 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیشترین میزان بارندگی در میان شهرهای استان را شهر مریوان با ۷۱۲ میلی‌متر عنوان کرد و افزود: شهر قروه نیز با ۲۱۰ میلی‌متر و سه درصد کاهش بارندگی، کمترین میزان بارش را در سال زارعی جاری(از اول مهر ۱۴۰۰ تا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱) در […]

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیشترین میزان بارندگی در میان شهرهای استان را شهر مریوان با ۷۱۲ میلی‌متر عنوان کرد و افزود: شهر قروه نیز با ۲۱۰ میلی‌متر و سه درصد کاهش بارندگی، کمترین میزان بارش را در سال زارعی جاری(از اول مهر ۱۴۰۰ تا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱) در میان شهرهای استان داشته است.
وی ادامه داد: بیشترین درصد افزایش بارندگی در میان شهرهای استان را شهر سروآباد با ۶۱۵ میلی متر به خود اختصاص داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است.
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان اضافه کرد: میانگین بارندگی شهر سنندج مرکز استان نیز در سال زراعی جاری تاکنون ۲۶۴ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۲۳۸ میلی‌متر) حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: میانگین بارندگی‌های سال زراعی جاری کردستان در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) نیز حدود ۴۷۷ میلی‌متر بوده که ۱۵ درصد کاهش یافته است.
پناهی افزود: بیشترین کاهش بارندگی نسبت به دوره بلندمدت را شهر قروه با ۳۱ درصد داشته است و پس از آن شهرهای کامیاران با ۲۸ درصد، سنندج ۲۶، بانه ۱۷، مریوان و دهگلان ۱۶، سروآباد ۱۵ و بیجار با ۱۰ درصد در رده‌های بعدی کمترین میزان بارش نسبت به دوره بلندمدت قرار دارند.
اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.
سال زراعی(آبی) در ایران از یکم مهرماه هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!