پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6893 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۵۱ |
139 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، ارتش کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که کره شمالی یک پرتابه ناشناس به سمت دریا در امتداد ساحل شرقی شلیک کرده است. بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، حدود یک هفته پس از آن‌که کره شمالی متعهد شد، نیروهای هسته‌ای خود را «به سریع‌ترین سرعت ممکن» […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، ارتش کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که کره شمالی یک پرتابه ناشناس به سمت دریا در امتداد ساحل شرقی شلیک کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، حدود یک هفته پس از آن‌که کره شمالی متعهد شد، نیروهای هسته‌ای خود را «به سریع‌ترین سرعت ممکن» توسعه دهد، ارتش کره شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که پیونگ یانگ، یک پرتابه ناشناس به سمت دریا در امتداد ساحل شرقی خود شلیک کرده است.

رویترز ادامه داد که شلیک جدیدترین موشک کره شمالی، نمایانگر چهاردهمین آزمایش مهم تسلیحاتی کره شمالی در سال جاری میلادی است و درست چند روز قبل از آنکه «یون سوک یئول» در تاریخ ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت) بعنوان رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی آغاز به کار کند، صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، جزئیات درباره پرتابه فوق از جمله برد پرتاب و ارتفاع آن هنوز در دسترس نیست و گارد ساحلی ژاپن اعلام کرده است که احتمال می‌رود یک موشک بالستیک آزمایش شده باشد.

هفته گذشته، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در حین بازدید از یک رژه نظامی بزرگ خواستار تسریع توسعه زرادخانه‌های اتمی کشور خود شد و اظهارات وی در حالی مطرح شد که مذاکرات کره شمالی با ایالات متحده به دلیل بدعهدی واشنگتن در عمل به تعهداتش در قبال کره شمالی به بن‌بست خورده است.

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» در این خصوص گزارش کرد، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای کوتاه گفت این پرتا در امتداد ساحل شرقی کره شمالی بوده است اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از کمیته ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گزارش کرده است که ارتش جمهوری کره جنوبی بر این باور است که پیونگ‌یانگ یک موشک بالستیک را از منطقه‌ای در پایگاه نظامی «سونان» در نزدیکی پیونگ‌یانگ شلیک کرده است.

طبق گفته سئول، این پرتاب حدود ساعت ۱۲:۰۳ به وقت محلی(۰۷:۳۴ صبح امروز چهارشنبه به وقت تهران) انجام گرفته است و بنا بر گفته ارتش سئول، احتمالاً یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای یا یک موشک بالستیک میان‌برد پرتاب شده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرده است: «در این نقطه از زمان، نیروهای مسلح هوشیار هستند و برای پرتاب‌های بیشتر بر اوضاع نظارت دارند».


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!