سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-16
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6933 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ |
90 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سرویس اقتصادی ادراک خبر به نقل از ادراک خبر به نقل ازرویترز، تورم کره جنوبی سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها افزایش یافته و در ماه آوریل به بالاترین رقم در ۱۳ سال گذشته رسیده است. به همین دلیل، بازار انتظار افزایش نرخ بهره بانکی از سوی بانک مرکزی این کشور در سال جاری را دارد. […]

به گزارش سرویس اقتصادی ادراک خبر به نقل از ادراک خبر به نقل ازرویترز، تورم کره جنوبی سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها افزایش یافته و در ماه آوریل به بالاترین رقم در ۱۳ سال گذشته رسیده است.

به همین دلیل، بازار انتظار افزایش نرخ بهره بانکی از سوی بانک مرکزی این کشور در سال جاری را دارد.

آمارهای کره جنوبی نشان می دهد، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه آوریل ۴.۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده و این رقم در ماه پیش از آن ۴.۱ درصد بوده است.

این رقم از پیش بینی اقتصاددان‌ها برای رشد ۴.۴ درصدی بسیار بیشتر و سریع تر است.

بانک مرکزی کره جنوبی با مقامات این کشور برای بررسی نرخ تورم نشست تشکیل داده و معاون رئیس جمهور کره بر لزوم مدیریت انتظارات تورمی توسط مقامات تاکید کرد.

نرخ تورم خالص که رشد قیمت‌ ها بدون احتساب انرژی و مواد غذایی را اندازه‌ گیری می ‌کند، در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۱ درصد افزایش یافته است و بالاترین رقم از می ۲۰۰۹ به شمار می رود.

این درحالی است که این رقم در ماه مارس، (ماه پیش از آوریل) ۲.۹ درصد بوده است، از ۲.۹ درصد در ماه مارس به ۳.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و بالاترین نرخ از می ۲۰۰۹ را نشان داد.

بانک مرکزی کره جنوبی، ماه گذشته، نرخ بهره بانکی در این کشور را با هدف کنترل تورم ۰.۲۵ درصد افزایش داد.

انتهای پیام/


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!