چهارشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6937 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰ |
117 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

سردار سرتیپ پاسدار نعمان غلامی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، درباره لزوم استفاده از عید فطر برای اتحاد بیشتر مسلمانان در جهت مقابله با استکبار جهانی و صهیونیست‌ها اظهار داشت: عید فطر از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و از این جهت اهمیت دارد که […]

سردار سرتیپ پاسدار نعمان غلامی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، درباره لزوم استفاده از عید فطر برای اتحاد بیشتر مسلمانان در جهت مقابله با استکبار جهانی و صهیونیست‌ها اظهار داشت: عید فطر از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و از این جهت اهمیت دارد که مسلمانان بعد از یک ماه بندگی و عبادت در روز عید فطر که روز بازگشت به فطرت است، جشن بزرگی را برگزار می‌کنند. یعنی پس از یک ماه عبادت و بندگی و همچنین مجاهدت برای ساخته‌شدن، پاداش خود را در روز عید فطر دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در روایات‌ها و احادیت ما تاکید ویژه‌ای شده که عید فطر مناسبتی برای اجتماع همه مسلمانان جهت شکرگزاری بندگی و فرصتی برای ساخته‌شدن افراد است. اما این عید پیام‌های بسیاری با خود دارد. هم از جهت اینکه با پرداخت زکات فطره یک نوع گره‌گشایی و کمک به حل مشکل مستضعفان صورت می‌گیرد که اقدامی وسیعی از سوی مسلمانان برای حل مشکلات اقتصادی جامعه اسلامی است. از طرفی دیگر، برگزاری نماز عید فطر اجتماع وحدت و اتحاد مسلمانان را در مقابل همه مستکبران به نمایش می‌گذارد. 

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با بیان اینکه اجتماع روز عید فطر می‌تواند در پیوند و همدلی مسلمانان نقش بزرگی داشته باشد، یادآور شد: مسلمانان در این اجتماع از مشکلات و گرفتاری‌های همدیگر مطلع می‌شوند. به ویژه اینکه در شرایط فعلی جهان استکبار در مقابل جهان اسلام ایستاده و مرور موضوعات وحدت مسلمانان در فلسفه معنوی روز عید فطر موقعیت خاصی دارد. در واقع با انسجام، هم‌افزایی و روشنگری در خطبه‌های نماز عید فطر اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد.

وی افزود: در طول تاریخ هم داریم که روز عید فطر آغاز تحولات بزرگی بوده است. به طور مثال، حرکت سیاسی ابومسلم خراسانی و شورش علیه خلافت بنی امیه از روز عید فطر و افشاگری‌های آن نیز از خطبه‌های عید فطر آغاز می‌شود. اکنون یکی از علت‌های انسجام ارزشمند موجود در جهان اسلام، روشنگری و وحدتی است که در خطبه‌های نماز عید فطر صورت می‌گیرد. 

غلامی با اشاره به بیانات گذشته رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران، بیان مواضع ولایت و رهبری در نماز عید فطر به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب، به حرکت مستضعفین جهت می‌دهد. یعنی از این جهت یک آغاز بسیار مهم و نمایش اقتدار مسلمانان مقابل مستکبران به شمار می‌رود. اکنون هم خروجی‌های همین عید فطر روشنگری‌ها و صف‌های متعدد مسلمانان است سرنوشت صهیونیست‌ها را در یک شرایط جدید قرار داده است.

وی ادامه داد: وضعیت استکبار و صهیونیسم قبل از جمهوری اسلامی ایران و بعد از آن که روز قدس را روز اجتماع و بیان مواضع سیاسی نامیده است، باعث شده تا در لبنان، غزه و یمن و همه نقاط جهان اسلام یک انسجام و به هم پیوستگی جدید ایجاد شود. روز عید فطر را تجدید این میثاق و هم افزایی برای رسیدن به اهداف نورانی آینده است.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!