جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6967 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ |
72 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

سعید گل‌فیروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اکنون ۱۱۲ نفر به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند که این شمار در چهارشنبه هفته گذشته ۱۴۲ نفر بود که کاهش ۳۰ نفری را نشان می دهد. وی بیان کرد: در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها و […]

سعید گل‌فیروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اکنون ۱۱۲ نفر به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند که این شمار در چهارشنبه هفته گذشته ۱۴۲ نفر بود که کاهش ۳۰ نفری را نشان می دهد.
وی بیان کرد: در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گلستان ۳۴ نفر به علت ابتلا به کرونا بستری هستند که حال ۱۹ نفر آنان وخیم و به ونتیلاتور متصل هستند.
گل‌فیروزی با تاکید بر این که اولویت دانشگاه در زمان فعلی با توجه به وجود اپیدمی کرونا در کشور و استان، مدیریت و کنترل این ویروس است، گفت: البته همچنان گلستان در پیک ششم قرار دارد و با شیب ملایم کاهش بستری روبرو هستیم و در مجموع وضعیت استان حالت ایستایی دارد.
وی ادامه داد: به منظور کنترل و مدیریت بهتر شیوع این ویروس لازم است تا مردم استان، نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند زیرا آمارها نشان می‌دهد میزان ابتلا و فوت ناشی از ابتلا به کرونا بین افرادی که واکسن زده‌ به نسبت افرادی که واکسن نزده‌ ۱۰ تا ۱۵ درصد و پنج درصد کمتر است.
وی تصریح کرد: میزان مراجعات مردم به مراکز درمانی استان کاهش چشمگیری داشته به طوری روزانه حدود ۲۰ مورد تست روزانه در استان در بخش دولتی انجام می‌شود.
بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکنون سه میلیون و ۲۹۹ هزار و ۱۴۹ دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شد که از جمعیت حدود یک میلیون و ۱۵۵ هزار نفری واجد شرایط، ۹۳.۸ درصد دُز اول را تزریق کردند.
از مجموع افرادی که دُز اول را تزریق کردند، ۸۳.۹ درصد هم دُز دوم و ۳۳.۴ درصد هم دُز سوم را تزریق کردند.
تاکنون یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۴۱۸ دُز واکسن کرونا در نوبت اول، یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۷۷ دُز در نوبت دوم و ۵۱۱ هزار و ۱۵۴ دُز نوبت سوم واکسن کرونا در گلستان تزریق شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!