جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6971 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ |
111 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

مسوول کمیته سپک تاکرای استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سالن بدمینتون گنبدکاووس به مدت ۱۲ روز میزبان ۱۵ ورزشکار ملی پوش به همراه مربیان و سرمربی تیم ملی امید سپک تاکرای کشور است و بعد از پایان این اردوی تمرینی بازیکنان برتر انتخاب و اسم بازیکنان ضعیف‌تر از فهرست […]

مسوول کمیته سپک تاکرای استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سالن بدمینتون گنبدکاووس به مدت ۱۲ روز میزبان ۱۵ ورزشکار ملی پوش به همراه مربیان و سرمربی تیم ملی امید سپک تاکرای کشور است و بعد از پایان این اردوی تمرینی بازیکنان برتر انتخاب و اسم بازیکنان ضعیف‌تر از فهرست حذف می‌شود.
جواد آجودانی افزود: سه بازیکن گلستانی به نام‌های امیر قرنجیک، بنیامین کلته و یاسر پردل و همچنین سعادت عاشورپور به عنوان مربی در جمع نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی سپک تاکرا حضور دارند.
وی به عنوان سرپرست تیم ملی زیر ۲۳ سال سپک تاکرا مهمترین علت برگزاری اردوی تیم ملی به میزبانی گنبد را ایجاد فرصتی مناسب برای فراهم شدن شرایط مشاهده تمرینات تیم ملی برای علاقمندان به این رشته دانست و اظهارداشت: این شهرستان یکی از مناطق ممتاز در این رشته ورزشی شناخته می‌شود.
به گفته وی بیش از ۱۰۰ ورزشکار مرد و زن به صورت سازماندهی شده در رشته سپک تاکرا در استان گلستان فعالیت دارند که بیشتر آنها ساکن گنبدکاووس هستند.
آجودانی بیان کرد: هم اینک حدود ۴۰ ورزشکار مرد و ۱۵ ورزشکار زن گنبدی به صورت حرفه‌ای در رشته سپک تاکرا فعالیت دارند که ۱۰ نفر از آنان عضو تیم‌های ملی این رشته در رده‌های سنی امید و بزرگسال هستند.
وی اظهارداشت: ورزشکاران با حضور در این اردو خود را برای شرکت در مسابقات جهانی تایلند که مرداد ماه برگزار می‌شود، آماده می‌کنند.
به گزارش ایرنا، سپک تاکرا ورزشی شبیه والیبال است که به ‌جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می‌شود؛ این بازی از ورزش‌های بومی جنوب شرق آسیا بوده و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.
در زمان حاضر در کل دنیا  سه نوع سپک تاکرا انجام می‌شود که شامل هوپ تاکرا، دبل تاکرا و سپک تاکرای ساحلی است.
شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و در رشته سپک تاکرا در دو بخش خانم ها و آقایان چندین ملی پوش دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!