پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6983 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱ |
98 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

علیرضا باستین روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اعلام کرد: امسال تعداد سه هزار و ۷۴۴ بوشهری در ماه مبارک رمضان برای اهدای خون به  پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که از این شمار سه هزار و ۱۳۰ نفر موفق شدند خون خود را برای تامین نیاز بیمارستانی استان اهدا کنند. وی افزود: فرهنگ اهدای […]

علیرضا باستین روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اعلام کرد: امسال تعداد سه هزار و ۷۴۴ بوشهری در ماه مبارک رمضان برای اهدای خون به  پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که از این شمار سه هزار و ۱۳۰ نفر موفق شدند خون خود را برای تامین نیاز بیمارستانی استان اهدا کنند.
وی افزود: فرهنگ اهدای خون در استان بوشهر رشد خوبی داشته است و رمضان امسال شاهد افزایش بیش از دوبرابری اهدای خون در میان بانوان استان بودیم.
مدیرکل انتقال خون استان بوشهر اضافه کرد: پویش اهدای خون در روزها و شب‌های قدر نیز با استقبال بسیاری خوبی در بوشهر روبرو شد و اهدای خون در این ایام نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافت.
باستین گفت: در این ایام تعداد یکهزار و ۱۷۱ نفر به پایگاه‌های انتقال خون ثابت و سیار استان مراجعه کردند که یکهزار و ۱۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی اظهارداشت: هرچند استقبال از پویش رمضانی نذر خون خوب بوده است اما با توجه به نیاز دائمی به خون و فرآورده‌های خونی لازم است این روند تداوم داشته باشد.
باستین از افرادی که شرایط اهدای خون را دارند درخواست کرد باتوجه به نیاز بیمارستانی استان برای تامین خون مورد نیاز بیماران تالاسمی و سرطانی و همینطور نیازهای فوری مربوط به سانحه‌ها، به طور مستمر به اهدای خون بپردازند.
مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: هر فردی که بین ۱۸ تا ۶۰ سال سن داشته باشد به شرط داشتن تندرستی و توانایی لازم، می‌تواند اهدا کننده باشد و سلامتی افراد هنگام ورود به پایگاه انتقال خون با اندازه گیری نبض، فشار خون، درجه حرارت بدن و پرسیدن سوال‌هایی بررسی می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!