سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6989 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱ |
97 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

یعقوب گویلیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت بیشتر واحدهای اقامتی شهرهای گردشگرپذیر کردستان در این ایام به‌ صورت رزرو و یا اقامت مسافران تکمیل شده است که این نشان می‌دهد حجم بالایی از هموطنان و گردشگران، این استان را به‌ عنوان مقصد سفر در تعطیلات هفته‌ جاری انتخاب […]

یعقوب گویلیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت بیشتر واحدهای اقامتی شهرهای گردشگرپذیر کردستان در این ایام به‌ صورت رزرو و یا اقامت مسافران تکمیل شده است که این نشان می‌دهد حجم بالایی از هموطنان و گردشگران، این استان را به‌ عنوان مقصد سفر در تعطیلات هفته‌ جاری انتخاب کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه این واحدها شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، سنتی و خانه‌ مسافرهای دارای مجوز هستند، افزود: در شهرستان‌های بانه و مریوان علاوه بر تکمیل تمامی مراکز اقامتی دارای مجوز، مهمانسراهای ادارات، سالن‌های ورزشی، خوابگاه‌های آموزش و پرورش، مساجد و مدارس نیز برای اسکان تجهیز شده است.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان ادامه داد: در این راستا شهرهای بیجار، قروه و دهگلان شهرهای پیشنهادی ما به عنوان شهرهای جایگزین برای سفر است که مسافران و گردشگران می‌توانند در این شهرها اقامت داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه گردشگران ورودی به استان از اقامت در واحدهای غیرمجاز خودداری کنند، گفت: ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران در همه ایام سال بویژه ایام تعطیلات از الزامات اماکن و واحدهای گردشگری بوده و نظارت بر فعالیت آنها از وظایف ستاد خدمات سفر کردستان است.
گویلیان در پایان ابراز امیدواری کرد با تعامل و هماهنگی میان دستگاه‌های مربوطه، میزبانان شایسته‌ای برای گردشگران و میهمانان ورودی به استان باشیم.
استان کردستان دارای ۳۲ هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۲۲ مهمانپذیر و ۲۸ اقامتگاه بوم گردی است که ظرفیت اقامت این واحدها در هر شبانه روز پنج هزار نفر است.
پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.
تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!