جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7017 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ |
80 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

سامانه‌ پیدا کردن نشتی گاز متان از فاصله دور برخوردار در ایران بومی‌سازی شد. به گزارش ادراک خبر، سامانه نشت‌یاب لیزری برای اولین‌بار در کشور، توسط یک شرکت دانش‎‌بنیان بومی‌سازی شد. سامانه نشت‌یاب لیزری در صنایع مختلف کاربرد دارد. سامانه ساخته‌شده توسط این شرکت، سامانه ارتقایافته نشت‌یاب از راه دور لیزری است که قابلیت پیدا کردن […]

سامانه‌ پیدا کردن نشتی گاز متان از فاصله دور برخوردار در ایران بومی‌سازی شد.

به گزارش ادراک خبر، سامانه نشت‌یاب لیزری برای اولین‌بار در کشور، توسط یک شرکت دانش‎‌بنیان بومی‌سازی شد. سامانه نشت‌یاب لیزری در صنایع مختلف کاربرد دارد. سامانه ساخته‌شده توسط این شرکت، سامانه ارتقایافته نشت‌یاب از راه دور لیزری است که قابلیت پیدا کردن نشتی گاز متان را از فاصله دور دارد.

این سامانه، پرکاربردترین ردیاب گاز متان در صنایع پتروشیمی، شیمیایی و نفت است که برای پایش محیطی گاز متان، قابلیت نصب بر روی پهپادها و پیمایش خودکار را دارا است.

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، این محصول ایران‌ساخت، بر اساس طیف‌سنجی جذبی لیزری کار می‌کند و دارای یک فرستنده و گیرنده پالس‌های نوری است. این سامانه با سرعت بالایی که در یافتن نشتی‌های احتمالی دارد، مدت زمان و هزینه‌های بسیار روش‌های معمول نشت‌یابی را کاهش می‌دهد.

حساسیت این سامانه تا ppm ۵۰ بر متر افزایش و ارتقا یافته است و می‌تواند از فاصله ۵۰ متری، نشتی‌ها را با دقت بالایی تشخیص دهد. توسعه این سامانه می‌تواند برای شناسایی سایر گازها در میادین نفتی و گازی صورت گیرد. سامانه نشت‌یاب لیزری با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بومی‌سازی شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!