پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7065 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ |
100 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت دفاع بلاروس روز چهارشنبه اعلام کرد رزمایش بزرگی را با هدف حفظ آمادگی رزمی آغاز کرده است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه در بیانیه‌ای نوشت: «طبق برنامه‌ریزی‌ها این آزمون (آمادگی رزمی) شامل تحرکات شمار چشمگیری از خودروهای نظامی خواهد بود که ممکن است ترافیک […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت دفاع بلاروس روز چهارشنبه اعلام کرد رزمایش بزرگی را با هدف حفظ آمادگی رزمی آغاز کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه در بیانیه‌ای نوشت: «طبق برنامه‌ریزی‌ها این آزمون (آمادگی رزمی) شامل تحرکات شمار چشمگیری از خودروهای نظامی خواهد بود که ممکن است ترافیک در معابر عمومی را کُند نماید».

وزارت دفاع بلاروس افزود، این رزمایش قرار نیست تهدیدی برای همسایگان یا به‌طور کلی برای جوامع اروپایی محسوب شود.

این رزمایش در حالی انجام می‌شود که درگیری‌های میان اوکراین و روسیه ادامه داشته و ناتو نیز برگزاری رزمایش‌های بزرگی در شرق اروپا را در دستورکار قرار داده است.

بلاروس به‌عنوان متحد روسیه در شمال اوکراین واقع شده و دسترسی نزدیکی به کی‌‌یف دارد. هم‌زمان با پیشرفت «عملیات ویژه روسیه» در اوکراین، چندی پیش بلاروس نیز اعلام کرده بود عملیات ویژه‌ای در این کشور انجام داده است.

«ویکتور خرنین» وزیر دفاع بلاروس روز گذشته (سه‌شنبه) گفت که رزمایش‌های اصلی ناتو که قرار است در شرق اروپا برگزار شود در لیتوانی، لتونی و لهستان برگزار خواهد شد.

وزیر دفاع بلاروس اضافه کرد: «ناتو قصد دارد تا کشورهای شرق اروپا را به عرصه‌ای برای عملیات نظامی احتمالی تبدیل کند».

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده و از سوی دیگر کمک‌های مالی و تسلیحاتی متعددی به اوکراینی‌ها داشته‌اند. سخنگوی کرملین اخیراً هشدار داد عرضه تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی به اوکراین، امنیت اروپا را تهدید می‌کند و منجر به بی‌ثباتی می‌شود.

م


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!