جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7069 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ |
121 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح امروز (چهارشنبه)، از سرنگونی یک پهپاد ائتلاف سعودی در حریم شهرستان «حرض» از توابع استان «حجه» یمن خبر داد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این خصوص اعلام کرد: «به لطف خداوند، پدافند هوایی ما توانست یک پهپاد جاسوسی […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح امروز (چهارشنبه)، از سرنگونی یک پهپاد ائتلاف سعودی در حریم شهرستان «حرض» از توابع استان «حجه» یمن خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این خصوص اعلام کرد: «به لطف خداوند، پدافند هوایی ما توانست یک پهپاد جاسوسی مسلح ساخت چین از نوع “CH4” متعلق به یگان هوایی ائتلاف سعودی را با یک موشک زمین به هوا (ساخت داخل) در ساعت آغازین صبح امروز سرنگون کند.»

یحیی سریع اشاره کرد که این پهپاد در حال انجام اقدامی خصمانه در حریم شهرستان حرض از توابع استان حجه بوده و آتش‌بس را نقض کرده است.

«هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، در ۱۳ فروردین از آغاز آتش‌بس دو ماهه بین طرف‌های درگیر در یمن خبر داده بود و خواستار توقف تمامی عملیات‌های نظامی در کشور یمن شد.

با این حال، رسانه‌ها و مقامات یمنی بارها از نقض آتش‌بس توسط ائتلاف سعودی در بخش‌های مختلفی از خاک یمن خبر داده‌اند.
در همین ارتباط، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن اخیرا تأکید کرد که کشورهای متجاوز، در برابر هر اقدامی که به موفقیت آتش‌بس منتهی شود، مانع‌تراشی می‌کنند و در هیچ یک از بندهای آن پیشرفتی حاصل نشده است.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز به‌تازگی اعلام کرد که به‌رغم گذشت یک ماه از زمان آتش‌بس ولی کشورهای عضو ائتلاف سعودی اجازه نداده‌اند هیچ پروازی به فرودگاه صنعاء صورت گیرد.

بر اساس بندهای این توافق، ۱۸ کشتی حامل سوخت وارد بنادر الحدیده می‌شود و هر هفته به دو پرواز اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء داده می‌شود. از جمله دیگر بندهای این توافق، نشست بین طرف‌ها برای توافق بر سر گشودن گذرگاه‌ها در تعز و دیگر استان‌ها به منظور بهبود تردد افراد در داخل یمن است. فرستاده ویژه سازمان ملل بر اهمیت اعتمادسازی دو طرف بر اساس این توافق به منظور ازسرگیری فرایند سیاسی برای پایان دادن به درگیری در یمن تاکید کرده بود.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!