پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7113 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲ |
121 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

علی اکبر علیزاده برمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به موضوع گرانی آرد و ماکارونی در کشور، اظهار داشت: یکی از علل گرانی آرد در کشور عامل خارجی یعنی جنگ روسیه و اوکراین است؛ زیرا حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد از گندم جهان از اوکراین و […]

علی اکبر علیزاده برمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به موضوع گرانی آرد و ماکارونی در کشور، اظهار داشت: یکی از علل گرانی آرد در کشور عامل خارجی یعنی جنگ روسیه و اوکراین است؛ زیرا حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد از گندم جهان از اوکراین و روسیه صادر می‌شود به همین علت با توجه به این جنگ کمبود گندم در سراسر جهان وجود دارد.

وی ادامه داد: عامل دیگر عامل داخلی است یعنی افراد رانت خوار و سواستفاده‌گری هستند که از یارانه‌های دولت در جهت منافع خودشان استفاده می کنند. یعنی دولت گندم را به قیمت ۱۱۵۰۰ تومان از کشاورز خریداری می کند و در قالب یارانه به صورت رایگان به نانوا می‌دهد تا به دست مردم برسد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: حتی برخی از صنایع آردهای یارانه ای را دریافت می کنند، اما محصول خود را در بازار با قیمت آزاد به فروش می رساند از این جهت دولت قصد داشت با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به تمامی این رانت ها پایان دهد.

علیزاده ادامه داد: اما حذف ۴۲۰۰ تومانی به مذاق برخی از این صنایع  خوش نیامد و با دپو کردن محصولات خودشان در انبار باعث این گرانی ها در بازار شده اند.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!