چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7151 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ |
75 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

حمید رحیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز کوچ عشایر از خوزستان به سمت چهارمحال و بختیاری افزود: با ورود عشایر به استان بیمه‌پذیری دام سبک و سنگین افزایش خواهد یافت و به دامداران و عشایر توصیه می‌شود که دام‌های خود را زیرپوشش بیمه پایه و تکمیلی قرار دهند. […]

حمید رحیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز کوچ عشایر از خوزستان به سمت چهارمحال و بختیاری افزود: با ورود عشایر به استان بیمه‌پذیری دام سبک و سنگین افزایش خواهد یافت و به دامداران و عشایر توصیه می‌شود که دام‌های خود را زیرپوشش بیمه پایه و تکمیلی قرار دهند.
وی اظهار داشت: سهم پرداختی برای بیمه دام به طور میانگین در بیمه پایه به ازای هر راس گوسفند افزون بر ۶۰ هزار ریال و بز ۵۰ هزار ریال است و بیمه پایه برای بیماری‌های عام و فراگیر از جمله طاعون، آنفلوآنزا، سیل و زلزله و بیمه تکمیلی برای انواع بیماری، حوادث، پرت شدن از کوه، حمله حیوانات وحشی و مارگزیدگی است که خسارت‌های زیادی به دامدار  عشایر وارد می‌کند.
رحیمی افزود: در سال زراعی گذشته بیش از ۵۰ میلیارد ریال غرامت به دامداران و عشایری که دام خود را زیرپوشش بیمه قرار داده بودند به عنوان غرامت پرداخت شد.
وی با اشاره به اینکه مدت زمان بیمه دام یک ساله است، افزود: عشایر استان دارای یک میلیون و ۵۰۰هزار راس دام سبک هستند.
به گزارش ایرنا، براساس آخرین سرشماری ۲۵ هزار ۱۱۰ خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۲۴هزار و ۱۷۳نفر جمعیت در استان ساکن هستند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!