شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7163 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ |
93 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی روز چهارشنبه در شورای اداری شهرستان قشم که با حضور امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که در این شهرستان وجود دارد این است که یک مقداری نسبت به خانواده معزز شهدا، جانبازان و آزادگان […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی روز چهارشنبه در شورای اداری شهرستان قشم که با حضور امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که در این شهرستان وجود دارد این است که یک مقداری نسبت به خانواده معزز شهدا، جانبازان و آزادگان در آن حد کاری نشده است، با همه کارهای که انجام شده و با همه خدماتی که به جامعه ایثارگری ما داده شده است.
وی با بیان اینکه و باید بخاطر خدماتی که به جامعه ایثارگری قشم شده از مسوولان بنیاد شهید و به همه کسانی که دل به فرهنگ ایثار و شهادت دارند، قدردان باشیم، گفت: اما جا دارد وقتی خدمت خانواده های شهدا که می رسیم یک مقدار کارها را به ویژه در بحث مسکن پدر و مادران شهید و جانبازان بیشتر انجام دهیم.
امام جمعه قشم توضیح داد: یک بحث هم در مورد خانواده های شهدا به ویژه فرزندان آنان است که باید به آنان کمک ویژه ای در تسهیلاتی که دولت می دهد، بشود و این که یک حق ناچیز و طبیعی است و مردم هم گلایه نمی کنند، هیچ وقت احساس تبعیض به آنان دست نمی دهد و کسی نمی گوید چرا به خانواده معزز شهدا رسیدگی شده است، بلکه می گویند چرا به خانواده شهدا کم رسیدگی شده است و این خواست عمومی مردم است مگر اینکه یک آدم بی انصافی حرفی را بزند.
حجت‌الاسلام حاجبی خطاب به قاضی زاده هاشمی گفت: سلام مردم قشم را به رییس جمهور برسانید و بفرمایید حمایت مردم از دولت مردمی جدی است، مردم از این دولت و از اینکه می بینید رییس جمهور صادقی دارند و زحمت کش است و علاقه مند به خدمت است از مجموعه دولت سیزدهم حمایت می کنند، مسوولین اجرایی در استان هرمزگان در شهرستان قشم، علمای اینجا از دولت مردمی حمایت می کند و اساس هم همین است که مردم این حمایت را دارند اما معیشت مردم و توجه به قشر آسیب پذیر جامعه در حرف ها خلاصه شود، پسند مردم و شایسته مردم این نیست که با دلهره سراغ مغازه و مایحتاج خود بروند.   
وی افزود: مردم می دانند زحمت کشی دولت و تلاش دولت مردان را می بینند، در هر جا که می رویم ذکر خیر و حمایت از دولت است، اما معیشت مردم ویژه باید توجه شود آن هم معیشتی که کریمانه باید نسبت به این مردم کریم ایجاد بشود.
امام جمعه قشم اظهار داشت: آنچه که امروز توقع ما است در این ساختار انقلاب اسلامی دیدن و توجه کردن به جوانان هرمزگانی است، من وقتی از جوان هرمزگان صحبت می کنم فقط بومیان را نمی گویم و مسئله بومی گرایی را شرک می دانیم بلکه تمام افرادی که در این استان سکونت دارند و گرمای اینجا را تحمل کرده، باید در اشتغال های پایدار دیده شوند.
وی تصریح کرد: شغل در هرمزگان ایجاد می شود اما چه اتفاقی می افتد که دوباره بیکاری است، علت آن این است که تصمیم گیران و تصمیم سازان در آن ساختار کسانی نیستند که درد مردم هرمزگان را درک کنند و جوانان نخبه هرمزگان را بکار بگیرند.
امام جمعه شهرستان قشم با بیان اینکه از جایگاه و حق جوانان هرمزگانی تمام قد دفاع می کنم، خاطرنشان کرد: باید هرمزگانی های نخبه در هیات مدیره ها مسوولیت داشته باشند، اگر نمی شناسند ما معرفی می کنیم.
شهدا حلقه وصل بین زمینی ها و آسمانی ها هستند
شیخ عبدالرحیم خطیبی نیز در ادامه برگزاری شورای اداری شهرستان قشم با حضور معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا حلقه وصل بین زمینی ها و آسمانی ها هستند، آنها آسمانی شدند بلکه پیش تر آسمانی بودند که توانستند به آن درجه و آن مقام برسند.
وی ادامه داد: شهدا همواره خود را در محضر خدا احساس می کنند و نظارت خدا را بر خود احساس می کردند از این طریق توانستند به فیض شهادت نایل شوند و ما نیز به تاسی از شهدا باید همواره خود را در محضر و تحت نظارت خداوند بدانیم.
امام جمعه اهل سنت قشم توضیح داد: ماه مبارک رمضان و ایامی که آن را پشت سر گذاشتیم درسش همین بود که خود را در محضر خدا همیشه احساس کنیم، یکی از رنج های که همه انسان های مومن و مسلمان و بشریت به صورت کلی می برند این است که نظارت خدا را بر خود حس نمی کنند و ما هم اگر رنجی و درد داریم بیشتر از همین جا نشات می گیرد.
شیخ خطیبی اضافه کرد: قشم جزیره ای بسیار آرام با مردمانی صبور و بردباری است که وحدت کلمه و یکپارچگی در این جزیره مثال زدنی است و همیشه به عنوان مسئله افتخار مسوولین از آن یاد می کردند که اینجا محل امن است که مردمان شیعه و سنی آن از وحدت عبور کرده و به وصلت رسیده‌اند.
وی با بیان اینکه مشکلات موجود ناشی از برخی نارسایی ها و کم کاری ها از گذشته تا به امروز است، گفت: یک سری هم از محدودیت ها و مشکلات است که وجود دارد که ما یک حلقه وصلی هم در این نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم که این حلقه وصل بین مردم و حاکمیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند که باید رسالت خود را به خوبی ایفا کنند و از ظرفیت آنان استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه آرمان گرایی لازم است اما حل مشکلات نیازمند واقع بینی است، اظهار داشت: مسائل اساسی همچون تامین آب آشامیدنی، جاده ها در جزیره قشم بر زمین مانده است.
امام جمعه اهل سنت قشم افزود: بعضا احساس می شود به شوراها اهمیت لازم داده نمی شود که این روند باید اصلاح شود و شوراهای اسلامی قادر هستند علاوه بر پیگیری مسائل و ارائه مشورت های لازم، در راستای تقویت جو روانی سالم در جامعه ایفای نقش کنند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!