جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7165 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ |
69 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

شهرام امیری، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توزیع مسافر در سراسر اصفهان از سیاست های حوزه گردشگری این استان است که شهرستان های شرقی و جنوبی (به جز اصفهان و کاشان) در این ۲ روز  در جذب گردشگر موفق بودند و جمعیت قابل توجهی از مسافران به این مناطق رفته اند. وی […]

شهرام امیری، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توزیع مسافر در سراسر اصفهان از سیاست های حوزه گردشگری این استان است که شهرستان های شرقی و جنوبی (به جز اصفهان و کاشان) در این ۲ روز  در جذب گردشگر موفق بودند و جمعیت قابل توجهی از مسافران به این مناطق رفته اند.
وی اظهار داشت: فعالیت های تبلیغاتی و جریان سازی برای جذب مسافر در شهرستان های غرب در حال انجام است تا اینکه تا ۲ روز آینده شاهد رونق بیشتر گردشگری در آن مناطق باشیم.
مدیر ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، تعطیلات چند روزه عید فطر، گذر از شرایط سخت کرونایی و فراگیری واکسیناسیون را از عوامل موثر در افزایش سفرها در این روزها عنوان و اضافه کرد: ۶۰ هزار گردشگر از باغ فین کاشان و ۳۰ هزار نفر از کاخ چهلستون تاکنون بازدید کرده اند که این آثار تاریخی به ترتیب در رتبه های اول و دوم کشور قرار دارند.
وی اضافه کرد: از میان ۳۷ هزار نفر اسکان در اقامتگاه های رسمی در تعطیلات عید فطر تا کنون ۲۰ هزار نفر در کاشان و ۱۷ هزار نفر آن در سایر شهرهای استان اصفهان بوده است.
آمادگی شهرستان‌های اصفهان برای اقامت و میزبانی از گردشگران
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان نیز  گفت: گردشگران و مسافران نصف جهان، در صورت نبود مکان سرپوشیده اسکان، شهرستان‌های این استان را برای اقامت و سفر انتخاب کنند.
محسن صادقی امینی در گفت و گو با ایرنا افزود: اقامتگاه های رسمی  در سراسر استان شامل هتل ها، خانه های بوم گردی و مراکز اقامتی تاریخی در شهرهای استان اصفهان وجود دارد که این ظرفیت در این ایام فعال و پذیرای مسافران است.
وی با اشاره به اینکه اقامتگاه های رسمی و سرپوشیده در شهرستان های اطراف اصفهان آماده اسکان است، خاطرنشان کرد: مسافران در صورت تکمیل هتل ها و مسافرخانه ها می توانند از امکان شهرهای اطراف استفاده کنند.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان به مسافران توصیه کرد با نصب نرم افزار ” مسافر یار ” از فرصت های گردشگری و اقامتی استان اصفهان با خبر شوند و برنامه ریزی خود را پیش از سفر داشته باشند.
به اعتقاد وی  با توجه به رفت ‌و آمد مسافران امکان تخلیه و اسکان مجدد برای گردشگران جدید در مراکز اقامتی وجود دارد و ظرفیت‌های اسکان و گردشگری شهرهای این استان برای تعطیلات عید فطر تا پایان هفته فعال است.
وی بیان کرد: اقامتگاه های موقت مثل باغ فدک اصفهان نیز برای اسکان مسافران پیش بینی شده و در صورت افزایش جمعیت گردشگر سالن‌های ورزشی و حسینه ها وارد این چرخه می‌شود.
صادقی با اشاره به امکان اسکان ۱۵ هزار گردشگر در باغ فدک اصفهان، خاطرنشان کرد: تنها بیش از ۱۰ درصد این ظرفیت مورد استفاده قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مراکز اقامتی رسمی در شهرهای اصفهان، یزد و مشهد و استان‌های کردستان، همدان، گیلان و مازندران و جزایر جنوب کشور تکمیل شده و  بیشترین تعداد رزرو اقامتگاه‌های رسمی را به خود اختصاص داده‌اند.
بعد از شیراز، شهر اصفهان با ۹۸ درصد تکمیل ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی و استان مازندران با ۹۵ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!