شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7218 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴ |
77 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل ادراک خبر به نقل ازبیزینس اینسایدر، یک مقام سازمان ملل می‌گوید: به خاطر ادامه درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین و نبود مسیر حمل و نقل ایمن در بنادر اوکراین میلیون‌ها تن غلات در این کشور بلاتکلیف مانده‌ است. مارتین فریک، مدیر بخش آلمان برنامه جهانی غذای سازمان […]

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل ادراک خبر به نقل ازبیزینس اینسایدر، یک مقام سازمان ملل می‌گوید: به خاطر ادامه درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین و نبود مسیر حمل و نقل ایمن در بنادر اوکراین میلیون‌ها تن غلات در این کشور بلاتکلیف مانده‌ است.

مارتین فریک، مدیر بخش آلمان برنامه جهانی غذای سازمان ملل ادامه داد: هم اکنون تقریبا ۴.۵ میلیون تن غلات در بنادر و در کشتی‌ها بلاتکلیف مانده‌اند و امکان استفاده از آنها وجود ندارد.

وی تأکید کرد: جهان هم اکنون به محصولات غذایی اوکراین نیاز دارد و ورود محموله‌ها از اوکراین برای کمک به حل بحران جهانی غذا بسیار ضروری هستند.

اوکراین یکی از اصلی‌ترین صادرکنندگان غلات شامل گندم و ذرت در جهان است و به ترتیب ۱۲ و ۱۷ درصد عرضه کل این محصولات به بازار جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار دارد.

به خطر درگیری نظامی روسیه با اوکراین قیمت این محصولات کشاورزی اساسی در جهان بالا رفته و مسدود شدن خطوط کشتیرانی یکی از اصلی‌ترین دلایل اختلال در عرضه غلات به بازار جهانی اعلام شده است.

نکته جالب آنکه برنامه جهانی غذای سازمان ملل به ۲.۵ میلیون نفر در اوکراین کمک کرده تا از این کشور فرار کنند. گفته می‌شود حدود ۸ میلیون نفر در اوکراین آواره شده و ۵ میلیون نفر از این کشور فرار کرده‌اند.

به گزارش گاردین، طرح‌هایی برای انتقال محصولات کشاورزی اوکراین با خط ریلی مطرح شده که قرار است با همکاری کشورهای همسایه اوکراین شامل لهستان، چک، اسلواکی و رومانی انجام شود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!