جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7249 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴ |
88 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که فرایند مذاکرات بین روسیه و اوکراین هیچ‌گونه پویایی ندارد. بنا بر گزارش خبرگزاری روس «تاس»، پسکوف در این خصوص توضیح داد: «در مسیر مذاکرات بین روسیه و اوکراین، به سختی می توان گفت که پویایی وجود دارد […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که فرایند مذاکرات بین روسیه و اوکراین هیچ‌گونه پویایی ندارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روس «تاس»، پسکوف در این خصوص توضیح داد: «در مسیر مذاکرات بین روسیه و اوکراین، به سختی می توان گفت که پویایی وجود دارد و برعکس هیچ پویایی وجود ندارد. ناسازگاری طرف اوکراینی به طور مداوم در سطوح مختلف تکرار می‌شود».

سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات «وادیم پریستایکو» سفیر اوکراین در انگلیس مبنی بر اینکه زمان مذاکرات بین کی‌یف و مسکو گذشته است،  تأکید کرد که کی‌یف هر روز موضع خود را تغییر می‌دهد.

پسکوف سپس با انتقاد از مواضع کی یف در مذاکرات با روسیه ادامه داد که مواضع ناسازگار اوکراین کمکی به سازنده بودن مذاکرات نمی‌کند و «نحوه برخورد با یک موضع سازگار چگونه می‌تواند باشد؟ فقط می‌تواند منفی باشد».

سخنگوی کرملین در حالی از عدم پیشرفت در مذاکرات مسکو با کی‌یف سخن به میان آورده است که پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز تأکید کرده بود که این مذاکرات دشوار است اما همچنان ادامه دارد.

وزیر خارجه روسیه با تأکید بر اینکه اوکراین در جریان مذاکرات با روسیه مواضع اصلی خود را تغییر داده و هم‌اکنون خواهان تضمین امنیت از غرب است، گفت: «همانطور که ولودیمیر زلنسکی درخواست کرده بود، ما با برگزاری مذاکرات موافقت کردیم و این مذاکرات پیش رفت. توافقاتی در نشست مذاکره‌کننده‌گان در ماه مارس در استانبول بر اساس آنچه زلنسکی آشکارا اعلام کرد، صورت گرفت. او گفت که اوکراین آمادگی دارد یک کشور بی‌طرف، غیرعضو ناتو، عاری از هسته‌ای باشد به این شرط که تضمیم‌های امنیتی دریافت کند. ما آمادگی داشتیم تا بر اساس این تفاهم‌نامه پیش برویم و آنطور که خود اوکراینی‌ها پیشنهاد دادند، توافقنامه تأکید داشت که تضمین‌های امنیتی شامل کریمه و دونباس نمی‌شود».

لاوروف ادامه داد: «درست پس از مطرح شدن پیشنهادات خود آن‌ها که با علائم و نشانه‌هایی به ما ارائه شد، آن‌ها مواضع خود را تغییر دادند و هم‌اکنون تلاش می‌کند به شیوه‌ای متفاوت مذاکرات را پیش ببرند و به ویژه آنها در وهله اول خواستار تضمین‌های امنیتی از غرب هستند و این در حالی است که در وهله اول، این تضمین‌ها به توافق همگی از جمله روسیه رسیده بود». (جزئیات بیشتر)


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!