پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7251 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴ |
104 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، سفارت چین در واشنگتن، ادعاهای آمریکا درباره نقش چین در درگیری‌های جاری در اوکراین را رد کرد. به نوشته خبرگزاری «شینهوآ»، این سفارتخانه، ادعای غلط وزارت امور خارجه آمریکا درباره اینکه مقامات و رسانه‌های چینی، «به‌طور مکرر تبلیغات، تئوری‌های توطئه و نشر اطلاعات نادرست روسیه را […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، سفارت چین در واشنگتن، ادعاهای آمریکا درباره نقش چین در درگیری‌های جاری در اوکراین را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «شینهوآ»، این سفارتخانه، ادعای غلط وزارت امور خارجه آمریکا درباره اینکه مقامات و رسانه‌های چینی، «به‌طور مکرر تبلیغات، تئوری‌های توطئه و نشر اطلاعات نادرست روسیه را منعکس می‌کنند» را رد کرد.

سخنگوی این سفارتخانه در جمع خبرنگاران تأکید کرد: «مواضع چین در قبال مسئله اوکراین، بی‌طرفانه، عینی و غیر قابل سرزنش است».

این دیپلمات چینی افزود: «هنگامی که بحث نشر اطلاعات نادرست مطرح می‌شود، طرف آمریکایی باید به‌طور جدی نگاهی به خود اندازد. آمریکا در طول سال‌های گذشته، جنگ‌هایی را در عراق، سوریه و افغانستان به راه انداخته و بیش از ۳۳۵ هزار نفر را به کشتن داده است. این‌ها نشر اطلاعات نادرست نیست».

او همچنین گفت: «در سند همکاری ثبت شده بین آمریکا در نشست با شرکایش درباره کنوانسیون تسلیحات زیستی که نوامبر ۲۰۲۱ برگزار شد، آمریکا اعتراف کرد که ۲۶ آزمایشگاه زیستی در اوکراین دارد».

این مقام چینی افزود: «بر اساس گزاره برگ‌های منتشر شده از سوی وزارت دفاع در تاریخ مارس ۲۰۲۲، ایالات متحده از ۴۶ تأسیسات در اوکراین پشتیبانی کرده است. این‌ها نشر اطلاعات نادرست نیستند».

سخنگوی سفارت چین در واشنگتن از دولت آمریکا درخواست کرد از راستی‌آزمایی مشترک جامعه جهانی تحت نظارت سازمان ملل و کنوانسیون تسلیحات زیستی استقبال کند و «سرزنش و اتهام زنی علیه دیگران مشکلی را حل نمی‌کند».

سخنگوی سفارت چین در واشنگتن افزود: «بخش عمده کشورهای جهان خواستار حل مسائل روسیه و اوکراین از طریق گفت‌وگو و مذاکره هستند و هیچکدام نمی‌خواهند ببینند که تنش‌ها تشدید شده و اوضاع از کنترل خارج شود. این‌ها نشر اطلاعات نادرست نیستند».

از زمان شروع درگیری‌های اوکراین، دولت آمریکا ضمن ارسال صدها میلیون دلار تسلیحات به اوکراین و ممانعت از حل دیپلماتیک منازعات مسکو و کی‌یف، اتهامات متعددی را علیه روسیه و چین مطرح کرده است.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!