پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 72514 |
تاریخ انتشار : ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ |
106 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

گزارش‌های اخیر توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نشان می‌دهد که پزشکان در حال حاضر در حال انجام آزمایش‌های اولیه برای استفاده از داروی تیکوویریمات در درمان آبله میمون در انسان‌ها هستند؛ اگرچه این دارو فقط برای درمان آبله شناخته شده است و ذخیره‌ای ۱.۷ میلیون دوز در ایالات متحده دارد. در گزارشی […]

گزارش‌های اخیر توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نشان می‌دهد که پزشکان در حال حاضر در حال انجام آزمایش‌های اولیه برای استفاده از داروی تیکوویریمات در درمان آبله میمون در انسان‌ها هستند؛ اگرچه این دارو فقط برای درمان آبله شناخته شده است و ذخیره‌ای ۱.۷ میلیون دوز در ایالات متحده دارد.

در گزارشی که در روزنامه آمریکایی “ساینس اینسایدر” آمده است؛ اشاره می‌شود که سازمان غذا و داروی ایالات متحده، تایید نهایی استفاده از داروی “تیکوویریمات” را برای درمان آبله میمون در مقیاس وسیع نداده است. این گزارش می‌افزاید که عدم مجوز استفاده از داروی «تیکوویریمات» یا «تی باکس» برای درمان آبله میمون به معنای محدود کردن مجوز پزشکان برای استفاده از این دارو به جز با مجوز ویژه از مرکز کنترل بیماری آمریکا است.

پس از آن که عفونت‌ها در بسیاری از ایالت‌های آمریکا شیوع گسترده‌ای پیدا کرده اند و تعداد کل موارد عفونت تا جمعه گذشته به بیش از ۱۷ هزار مورد رسیده است؛ اخیراً از پزشکان خواسته شده است تا قبل از تجویز دارو برای بیماران مبتلا به آبله میمون فرم اطلاعاتی را پر کنند.

تصمیم سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای استفاده نکردن از این دارو در درمان آبله میمون پس از آن اتخاذ شد که این سازمان به دلیل استفاده اضطراری از “هیدروکسی کلروکین” در درمان ویروس کرونا که اثربخشی آن ثابت نشده بود، با انتقاد مواجه شد.


بیشتر بخوانید


 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!