جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 72518 |
تاریخ انتشار : ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ |
123 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

  با توجه به نزدیکی ایام برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی، جلسه فوری هماهنگی بین بخشی برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در راستای هماهنگی و برنامه ریزی بهتر برای ارائه خدمات بهداشت و درمان به زائرین اربعین با همکاری سازمان اورژانس کشور برگزار شد. در ابتدای نشست دکتر محمداسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی […]

 

با توجه به نزدیکی ایام برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی، جلسه فوری هماهنگی بین بخشی برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در راستای هماهنگی و برنامه ریزی بهتر برای ارائه خدمات بهداشت و درمان به زائرین اربعین با همکاری سازمان اورژانس کشور برگزار شد.

در ابتدای نشست دکتر محمداسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ضمن اشاره به دستور وزیر بهداشت در جلسه قرارگاه جهاد سلامت مبنی بر هماهنگی بهتر دستگاه‌ها برای برنامه ریزی ارائه خدمات بهداشت و درمان به زائرین اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: با توجه به این که زمان برگزاری مراسم مهم اربعین حسینی در فصل گرم سال قرار دارد، باید توجه ویژه‌ای به موضوع گرمازدگی شود.

دکتر مطلق عنوان کرد: با توجه به احتمال شیوع بیماری‌های واگیر و سایر بیماری‌های نوپدید و بازپدید، باید نظام مراقبت سندرمیک و همچنین نظام بیماری‌های تحت مراقبت به خوبی پیاده شود و مسئولین دانشگاه‌ها خصوصا روسای دانشگاه‌ها در نقاط مرزی، با حوزه استحفاظی خود به صورت روزانه در ارتباط بوده و سیستم گزارش دهی فعال باشد.

در ادامه این جلسه دکتر جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: با توجه به استقبال بی نظیر مردم از مراسم اربعین، پیش بینی می‌شود امسال حدود ۵ میلیون زائر داشته باشیم که در هنگام بازگشت (ورود و خروج) جمعا این رقم به حدود ۱۰ میلیون تردد خواهد رسید. بنابراین باید ارائه خدمات به زائرین بهتر از گذشته و به نحوی شایسته انجام شود و همه دستگاه ها، سازمان ها، خصوصا دانشگاه‌های علوم پزشکی نقاط مرزی کشور به صورت منسجم و هماهنگ با یکدیگر، اقدامات لازم و مقتضی را ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت برگزاری مراسم پیاده روی اربعین در داخل مرز با سازمان اورژانس کشور و در برون مرز با هلال احمر است. همچنین مسئول هماهنگی خدمات بهداشتی و درمانی برون مرزی از طرف وزیر بهداشت، دکتر عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و هماهنگی و مدیریت کل عملیات به عهده ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور خواهد بود.

در این نشست مقرر شد که پس از پایان مراسم اربعین، جلساتی برای استفاده از درس آموخته‌ها به منظور برطرف کردن چالش‌ها و آماده سازی زیرساخت‌ها برای برگزاری مراسم در سال‌های آتی برگزار شود.


بیشتر بخوانید


 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!