پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 72522 |
تاریخ انتشار : ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ |
99 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران گفت: پروژه ملی مواد غذایی با هدف سلامت مواد غذایی و ارتقای همکاری ها با دانشگاه واخننیگن است. بخش زیادی از این تفاهم نامه دانش فنی در زمینه اصالت سنجی مواد غذایی و شناسایی گوشت های حلال است. او افزود: ارزیابی مواد افت کش […]

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران گفت: پروژه ملی مواد غذایی با هدف سلامت مواد غذایی و ارتقای همکاری ها با دانشگاه واخننیگن است. بخش زیادی از این تفاهم نامه دانش فنی در زمینه اصالت سنجی مواد غذایی و شناسایی گوشت های حلال است.

او افزود: ارزیابی مواد افت کش ها، اصالت سنجی شیر و تقلبات زعفران از جمله پروژه های مشترک با دانشگاه واخننینگن هلند است و این دانشگاه یکی از مراکز معتبر در زمینه سلامت مواد غذایی و ایمنی است.

در حال حاضر ۵ تا ۱۰ درصد مواد غذایی تقلبی است که پیش بینی و کشف آن کمی سخت است. همکاری در زمینه اصالت سنجی می‌تواند به این موضوع کمک کند.

بهرام دارایی گفت: ۳۰ درصد از بیماری های غیر واگیر و سرطان ها به دلیل سلامت مواد غذایی است و درمان و جراحی تنها برای التیام بیماران و مردم نبوذه و باید به فکر ارتقای سلاکت مواد غذایی از مزرعه تا سفره مردم باشیم.

او گفت: تقلب زعفران در اروپا دیده شده و در زمینه اصالت سنجی این تفاهم نامه با دانشگاه هلند به امضا رسیده است. تفاهم نامه بر اساس فناوری است و این همکاری دوجانبه است.

دارایی رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ما با دانشگاه واخنینگن از سال ۹۲ در کشور هکاری‌هایی داشتیم که نقشه راهی بوده است. بهره مندی از غذای سالم حق همه مردم دنیا و کشورمان است و تاثیر سلامت غذا در پیشگیری از بروز ببماری‌های غیر واگیر به خصوص ناباروری مشخص و به اثبات رسیده است.

او تاکید کرد که تمام ریز فاکتور‌های بروز سرطان همان مواد غذایی ناسالم است. مقررات مواد غذایی ما به ۸۰ سال قبل بر می‌گردد و هدف ما استفاده از مواد غذایی سالم است.

دارایی افزود:” برنامه جدید ۱۶ ساله ما که از ده سال پیش شروع شده در زمینه مواد غذایی سالم، کنترل مواد غذایی و آلاینده‌های آن، اطلاع رسانی و آموزش، کنترل و نظارت، پایش داده‌های آزمایشگاهی، زیز ساخت‌های علمی مناسب برای زنجیره‌های مواد غذایی سالم است.

او گفت: ما ده کمیته در خصوص مواد غذایی سالم مانند ارزیابی خطر راه اندازی کرده ایم. تمام شبکه‌های آزمایشگاهی کشور را به صورت یک مدیریت بر خط کرده ایم.

رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد: متاسفانه بر اثر تحریم‌ها برخی از کشور‌ها از ارسال دارو مانند پانسمان‌های بیماران‌ ای بی ممانعت کرده اند این پانسمان‌ها از کشور سوئد وارد ایران شده که این موضوع تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته است.

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ما دارای ۱۹ مرکز تحقیقات و انیستیتو تحقیقاتی دارد، همچنین در حدود شش میلیون نفر، جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

او افزود: همکاری ما با دانشگاه واخنینگن هلند و مرکز سلامت غذا در سطح قابل قبولی است. تهیه غذا و حفظ سلامتی پر هزینه است و یک پلتفرم بر اساس دانش تهیه کنیم. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی استراتژی غذا را تهیه و تدوین کرده‌ایم.


بیشتر بخوانید


 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!