جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7255 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴ |
253 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) ادعاهای رسانه‌های غربی مبنی بر اعلام بسیج عمومی مسکو در «روز پیروزی» در تاریخ ۹ می (۱۹ اردیبهشت) برای پایان دادن به جنگ اوکراین را مزخرف و ساختگی خواند. بنا بر گزارش خبرگزاری ریانووستی روسیه، پسکوف در پاسخ به سؤالی […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) ادعاهای رسانه‌های غربی مبنی بر اعلام بسیج عمومی مسکو در «روز پیروزی» در تاریخ ۹ می (۱۹ اردیبهشت) برای پایان دادن به جنگ اوکراین را مزخرف و ساختگی خواند.

بنا بر گزارش خبرگزاری ریانووستی روسیه، پسکوف در پاسخ به سؤالی مبنی بر آنکه گوش دادن به گزارش‌های رسانه‌های غربی مبنی بر تصمیم مسکو در خصوص عملیات نظامی ویژه در تاریخ ۹ می اعلام کرد که این‌ها ادعاهایی است که مزخرف وساختگی است.

اظهارات پسکوف در حالی مطرح شده است که  پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «کوریر دلا سرا» گفت که زمانیکه در ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت ماه) با «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان دیدار کرده است، به او گفته است که «روسیه برنامه دارد تا همه‌چیز (جنگ اوکراین) را در تاریخ ۹ می (۱۹ اردیبهشت ماه) (سالگرد پیروزی روسیه بر آلمان نازی در پایان جنگ جهانی دوم) به پایان رساند».

نخست‌وزیر مجارستان در حالی چنین اظهاراتی را مطرح کرده است که چندی پیش لاوروف در مصاحبه با مدیاست تأکید کرد که ضرب‌الاجل ۹ می برای به پایان رساندن عملیات نظامی در اوکراین ساختگی است.

بر اساس گفت‌وگوی لاوروف با رسانه ایتالیایی، وزیر خارجه روسیه تأکید کرده است که مسکو قصد ندارد چارچوب زمانی ساختگی برای پیشبرد عملیات نظامی خود در اوکراین تعیین کند تا این عملیات را در سالروز «روز پیروزی» در تاریخ ۹ می (۱۹ اردیبهشت ماه) به پایان برساند.

لاوروف در این خصوص گفت: «نظامیان ما، اساس فعالیت‌های خود را بر یک تاریخ خاص مثل روز پیروزی قرار نمی‌دهند. ما رسماً روز پیروزی را مثل همیشه جشن می‌گیریم».

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه افزود که سرعت عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین اول و مهم‌تر از همه به لزوم کاهش خطرات برای غیرنظامیان و ارتش روسیه بستگی دارد و عملیات نظامی روسیه به طور خاص با هدف تضمین ایمنی غیرنظامیان و اطمینان حاصل کردن از این مسئله است که هیچ تهدیدی از سوی اوکراین متوجه غیرنظامیان و روسیه نخواهد بود.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!