جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 72816 |
تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱:۰۵ |
107 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گفته محققان دانشگاه جانز هاپکینز، زنان بارداری که در معرض مواد شیمیایی مانند ملامین، اسید سیانوریک و آمین‌های معطر قرار می‌گیرند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان بوده و ممکن است جنین آن‌ها رشد مناسبی نداشته باشد. ملامین و اسید سیانوریک تقریبا در تمام نمونه‌های شرکت‌کنندگان در مطالعه یافت شد، چهار آمین معطر که […]

به گفته محققان دانشگاه جانز هاپکینز، زنان بارداری که در معرض مواد شیمیایی مانند ملامین، اسید سیانوریک و آمین‌های معطر قرار می‌گیرند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان بوده و ممکن است جنین آن‌ها رشد مناسبی نداشته باشد.

ملامین و اسید سیانوریک تقریبا در تمام نمونه‌های شرکت‌کنندگان در مطالعه یافت شد، چهار آمین معطر که معمولا در محصولات حاوی رنگ‌ها و رنگدانه‌ها استفاده می‌شوند نیز تقریبا در آزمایش تمام شرکت‌کنندگان باردار مشاهده شد.

افراد می‌توانند به طرق مختلفی در معرض ملامینه و آمین‌های معطر قرار گیرند: از طریق هوایی که تنفس می‌کنند، با خوردن غذای آلوده یا بلعیدن گرد و غبار خانگی و همچنین از طریق آب آشامیدنی یا استفاده از محصولاتی که حاوی پلاستیک، رنگ و رنگدانه هستند. 

تریسی جی وودراف، متخصص زنان و زایمان، می‌گوید: این مواد شیمیایی به دلیل ارتباط آن‌ها با سرطان و مسمومیت رشدی نگران کننده هستند، اما به طور معمول نظارت نمی‌شوند.

ملامین و محصول جانبی اصلی آن، اسید سیانوریک، هر کدام از مواد شیمیایی با تولید بالا هستند؛ هنگامی که قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی به طور همزمان اتفاق می‌افتد، آن‌ها می‌توانند سمی‌تر از هر یک به تنهایی باشند. ملامین در ظروف پلاستیک، کفپوش، پیشخوان آشپزخانه و آفت کش‌ها یافت می‌شود. اسید سیانوریک به عنوان یک ضد عفونی کننده، تثبیت کننده پلاستیک و حلال تمیز کننده در استخر‌های شنا استفاده می‌شود. آمین‌های معطر در رنگ مو، ریمل، جوهر تاتو، رنگ، دود تنباکو و اگزوز دیزل یافت می‌شوند.

محققان، در مطالعه خود، ۴۵ ماده شیمیایی مرتبط با سرطان و سایر خطرات را با استفاده از روش‌های جدید اندازه‌گیری کردند تا مواد شیمیایی یا آثار شیمیایی را در نمونه‌های ادرار از یک گروه کوچک اما متنوع از ۱۷۱ زن که بخشی از تاثیرات محیطی موسسه ملی سلامت بر پیامد‌های سلامت کودکان هستند، اندازه‌گیری کنند.

Giehae Choi، محقق فوق دکتری در دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز و اولین نویسنده این مطالعه می‌گوید: یافته‌های ما نگرانی‌ها در مورد سلامت زنان باردار و جنین‌ها را افزایش می‌دهد، زیرا برخی از این مواد شیمیایی سرطان‌زا و سم‌های بالقوه رشد هستند.


بیشتر بخوانید 


منبع: مدیکال اکسپرس

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!