شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 72862 |
تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۲۹ |
105 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر ، رسانه‌ها روز سه شنبه از تجهیز جنگنده‌های «میگ-۲۹ فالکروم» اوکراین به موشک‌های ضد رادار «ای‌جی‌ام هارم» ساخت آمریکا به این کشور برای نبرد با روسیه خبر دادند. به نوشته وبگاه «بیزینس اینسایدر» در اوایل ماه اوت، اولین تصاویر از این موشکهای ضد رادار آمریکا مورد استفاده علیه رادارهای روسی  در […]

به گزارش ادراک خبر ، رسانه‌ها روز سه شنبه از تجهیز جنگنده‌های «میگ-۲۹ فالکروم» اوکراین به موشک‌های ضد رادار «ای‌جی‌ام هارم» ساخت آمریکا به این کشور برای نبرد با روسیه خبر دادند.

به نوشته وبگاه «بیزینس اینسایدر» در اوایل ماه اوت، اولین تصاویر از این موشکهای ضد رادار آمریکا مورد استفاده علیه رادارهای روسی  در فضای مجازی منتشر شد. مقامات ایالات متحده چند هفته بعد تایید کردند که موشک‌های ضد رادار ای‌جی‌ام-۸۸ را به اوکراین تحویل داده و این موشک‌ها  توسط مهندسان هوا فضای غربی در جنگنده‌های میگ-۲۹ فالکروم نصب شده‌اند.

این در حالی است که باگذشت بیش از ۶ ماه از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، یک منبع دیپلماتیک روس اعلام کرده که این کشور نیروی هوایی اوکراین را عملا از بین برده است.

یک منبع دیپلماتیک روسیه که نامش فاش نشده، گفته است که روسیه با نیروهای هوافضا و سامانه‌های پدافند خود، هر آنچه را که از نیروی هوایی اوکراین باقی مانده بود، نابود کرده است.

وی به خبرگزاری «تاس» گفت: «کل پرسنل عملیاتی واجد شرایط نیروی هوایی سابق اوکراین از هواپیماهای “میگ-۲۹”، “سوخو-۲۷” و “سوخو-۲۵” در عمل با اقدامات موثر نیروهای هوافضای روسیه و سامانه‌های پدافند هوایی  نابود  شده‌اند.»

به گفته این منبع دیپلماتیک روسیه، وعده‌های غرب برای تحویل تعداد بیشتری از هواپیماهای جنگی ساخت شوروی سابق به احتمال فراوان، محقق نشده باقی خواهد ماند.

این منبع گفته که اوکراین مجبور شد برای انجام پروازهای جنگی، نیروهای کمتر آموزش‌ دیده را وارد درگیری کند که منجر به «تلفات فاجعه‌بار» در  نیروی هوایی اوکراین شد.

به نوشته بیزینس اینسایدر، نیروی هوایی اوکراین ۳۰ اوت (سه شنبه هشتم شهریور) فیلمی را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد که چندین موشک ای‌جی‌ام هارم شلیک می‌شوند. در کنار حمل و شلیک ای جی ام توسط جنگنده میگ-۲۹، نصب یک «جی‌پی‌اس» و یک تبلت در کابین خلبان نیز جالب توجه است. این موشک حسگری دارد که  که قادر به تعیین مکان رادار دشمن است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

یک رسانه آمریکایی به تازگی در زمینه کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین نوشت، هدف رئیس جمهور آمریکا کمک به مجتمع نظامی و صنعتی  این کشور در بحبوحه تورم و مشکلات داخلی ایالات متحده است.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!