جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 72866 |
تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۳۱ |
111 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه سه‌شنبه در سخنرانی با هشدار به یونان گفت که یونان از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی با ترکیه برابر نیست. وی در ادامه گفت: «نیت واقعی کسانی که تلاش دارند تا وقت کشور و توانایی‌های آن از طریق یونان […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه سه‌شنبه در سخنرانی با هشدار به یونان گفت که یونان از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی با ترکیه برابر نیست.

وی در ادامه گفت: «نیت واقعی کسانی که تلاش دارند تا وقت کشور و توانایی‌های آن از طریق یونان تلف کنند را می‌دانیم».

رئیس جمهور ترکیه گفت: «از دادن جنگنده اف-۳۵ به ما خودداری کردند و ناخرسندی خود را از اقدام ما برای خرید سامانه‌های دفاعی روسیه ابراز داشتند. برای ما مهم نیست که آنها چه می‌گویند این قدرت را داریم که هر محصولی را که علیه ما تحریم کنند، بسازیم».

اردوغان هشدار داد که اقدام یونان از استفاده از سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ در جزیره کرت علیه جنگنده‌هایمان، اقدامی خصمانه به شمار می‌آید.

خبرگزاری‌های ترکیه روز یکشنبه به نقل از وزارت دفاع ترکیه گزارش دادند که رادار یک سامانه موشکی اس-۳۰۰ یونان مستقر در جزیره «کرت» در ۲۳ آگوست (سه شنبه، یکم شهریور) بر روی جنگنده‌های ترکیه قفل کرد.

ترکیه اعلام کرده که این جنگنده‌ها در ارتفاع ۱۰۰۰۰ پایی در غرب جزیره «رودز» پرواز شناسایی انجام می‌دادند  که رادار سامانه اس-۳۰۰ روی آن‌ها قفل شد.

این در حالی است که یونان روز دوشنبه ادعای ترکیه مبنی بر قفل شدن سامانه پدافند موشکی «اس-۳۰۰» خود بر جنگنده‌های «اف-۱۶» ترکیه را رد کرد.

به نوشته روزنامه «اکاثیمرینی» منابع نظامی یونان این ادعا را رد کرده و افزودند: «رهگیری‌ها توسط جنگنده‌های ما و  بر اساس قوانین بین‌المللی انجام می شود.»

.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!