جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 72882 |
تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۳۶ |
121 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، یک فرمانده سابق ارتش روسیه سریعترین مسیر برای شکست اوکراین را محو کردن انگلیس و جزایر اطراف آن از روی نقشه و تبدیل آن به یک کشور جهان سوم دانست. روزنامه انگلیسی «میرور» روز سه شنبه نوشت که  «آندری گورولیوف» فرمانده بازنشسته ارتش روسیه و نماینده فعلی دومای این کشور گفته […]

به گزارش ادراک خبر، یک فرمانده سابق ارتش روسیه سریعترین مسیر برای شکست اوکراین را محو کردن انگلیس و جزایر اطراف آن از روی نقشه و تبدیل آن به یک کشور جهان سوم دانست.

روزنامه انگلیسی «میرور» روز سه شنبه نوشت که  «آندری گورولیوف» فرمانده بازنشسته ارتش روسیه و نماینده فعلی دومای این کشور گفته سریعترین راه شکست دادن اوکراین از بین بردن انگلیس و تبدیل کردن آن به یک کشور جهان سومی است.

گورولیوف اظهار داشت، لندن می‌داند که هیچ دفاعی برابر موشک‌های ابرفراصوت روسیه ندارد. انگلیسی‌ها این را هم می‌دانند که هدف اصلی [حمله روسیه] نه آلمان و نه فرانسه بلکه انگلیس خواهد بود.

بر اساس این گزارش، توقف موشک‌های ابرفراصوت بسیار سخت است زیرا پنج برابر سریعتر از سرعت صوت و در مسیری متفاوت نسبت به سایر موشک‌ها پرواز می‌کنند. آنها می‌توانند در سه دقیقه به انگلیس برسند و قابلیت حمله اتمی دارند.

وی هشدار داد که چنین حمله‌ای تمام نیروگاه‌های انگلیس (۵۰ نیروگاه)  را از بین می‌برد و حمایت غرب از اوکراین را متوقف میکند.

گورولیوف توضیح داد: «انگلیس نزدیکترین هدف است و هدف خوبی هم هست که به ما امکان می‌دهد نتیجه درگیری در اوکراین را تغییر دهیم. بنابراین با از بین بردن کامل انگلیس و مناطق اطراف آن به ماجرا فیصله خواهیم داد.»

گورولیوف گفت: «موشک ابرفراصوت قدرت تخریب فوقالعاده‌ای دارد و برابر با سلاح اتمی عمل می‌کند.»

انگلیس از جمله کشورهایی است که همسو با آمریکا به اوکراین سلاح و سایر تجهیزات نظامی ارسال کرده است. روسیه  نگرانی خود را از کشورهای عضو ناتو بابت تجهیز تسلیحات به اوکراین بیان کرده به طوریکه  «سرگئی لاروف» وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که هرگونه تسلیحات به مقصد اوکراین می‌تواند مورد هدف روسیه قرار گیرند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز گفت که کمک‌رسانی غرب به اوکراین موجب حل بحران اوکراین نمی‌شود و تنها پیامدهای منفی در بردارد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰)  بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این کشور نیرو اعزام کرد و از آغاز عملیات نظامی  خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی‌زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!