چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 72912 |
تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۰۶ |
119 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: در حال حاضر ۱۱۴۰ بیمار کرونا بستری شده اند که ۴۰۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه و بقیه در قسمت تنفسی بیمارستان های تهران بستری هستند. در شبانه روز گذشته ۱۴۶ […]

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: در حال حاضر ۱۱۴۰ بیمار کرونا بستری شده اند که ۴۰۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه و بقیه در قسمت تنفسی بیمارستان های تهران بستری هستند.

در شبانه روز گذشته ۱۴۶ بیمار جدید در مراکز درمانی تهران بستری شده اند که ۷۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

به گفته وی پیش بینی سازمان جهانی بهداشت این است که در فصل پاییز احتمالا واریانت های جدید و بیماری زا نخواهیم داشت.

او گفت: در برخی از کشورهای با درآمد پایین، میزان پوشش واکسیناسیون حدود ده درصد است و تنها در ۱۸کشور پوشش واکسیناسیون بالای ۷۰ درصد است. در ایران احتمالا به شرط تکمیل واکسیناسیون و رعایت بهداشت فردی، با امواج سهمگینی رو به رو نخواهیم شد.

او افزود: در شبانه روز گذشته حدود پنج هزار و ۲۰۰ نفر به بخش سرپایی مراجعه داشته اند که از این میان ۴ هزار نفر به مراکز درمانی و هزار و ۲۰۰ نفر به مراکز سرپایی بخش بهداشتی در تهران رفته اند.

او گفت: در حال حاضر موثر ترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است. افرادی که فاقد علائم بیماری هستند، هنوز یک پنجره طلایی برای تکمیل واکسیناسیون برایشان فراهم است.

او افزود: در حوزه بستری بیمارستانی و سرپایی آمار ما کاهشی است. در علم نوین اپیدمی شکل دهی موج جدید منوط به پایان کامل موج قبلی است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!