سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7303 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶ |
110 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

علی اکبر خانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای ساماندهی مبلمان روستایی و با هدف سهولت در آدرس دهی و خوانایی محیط روستا طی همکاری مشترک دهیاری‌ها و اداره های پست تاکنون در ۱۴۳ روستا ، پلاک و کدپستی ۱۰ رقمی برای این واحد های روستایی نصب شده است. […]

علی اکبر خانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای ساماندهی مبلمان روستایی و با هدف سهولت در آدرس دهی و خوانایی محیط روستا طی همکاری مشترک دهیاری‌ها و اداره های پست تاکنون در ۱۴۳ روستا ، پلاک و کدپستی ۱۰ رقمی برای این واحد های روستایی نصب شده است.
وی افزود: هزینه پلاک کوبی در روستاها به ازای هر مورد ۱۰ هزار تومان بود که هم اینک به ۵۰ هزار تومان افزایش یافته که این روند استقبال از سوی دهیاران را کند کرده است.
وی با بیان اینکه تمامی اطلاعات و کدهای ۱۰ رقمی در اختیار دهیاری ها برای اجرا قرار می گیرد گفت: دهیاری ها نیز اجرای این طرح را برای ساخت پلاک و نصب آن به پیمانکاران واگذار می کنند.
مدیرکل پست خراسان شمالی گفت: اجرای طرح پلاک کوبی در این استان از سال ۸۵ آغاز و برای اولین بار در روستای ینگه قلعه بجنورد اجرایی شد.
خانی افزود: کد پستی همه مکان ها در استان را داریم و حتی اگر متقاضیان آن را درخواست کنند در اختیار آنان می گذاریم.
وی با بیان اینکه اطلاعات در بازه های زمانی مختلف به روز رسانی نیز خواهد شد اظهار داشت: در زمان اجرای پلاک گذاری دوباره مکان یایبی ها نیز بازنگری خواهد شد تا هیچ ساختمان مسکونی و تجاری بدون پلاک نماند.
تشابه فامیلی تحویل نامه ها را سخت کرده است
خانی در بخش دیگری از سخنانش به تشابه فامیلی در برخی از روستاهای استان اشاره ای کرد و گفت: معمولا نام خانوادگی برخی از روستاها نام همان روستای محل سکونت است که تحویل یک بسته و یا امانت برای آنان برای پستچی ها با سختی انجام می شود.
وی افزود: به طور مثال نام خانوادگی بیشتر اهالی روستای گریوان، گریوانی است و همچنین در برخی از روستاهای دیگر نیز همه اقوام هم فامیل هستند که تحویل یک نامه و یا بسته برای آنان به سختی انجام می شود.
وی بر پلاک کوبی خانه های روستایی تاکید کرد و اظهار داشت: بعضا بر روی برخی از نامه ها و بسته های امانت شماره تلفنی وجود دارد که پستچی می تواند با تماس آدرس را نیز پیدا کند اما در غیر اینصورت با مشکل مواجه خواهد شد و بعضا مرسولات برگشت می خورند که گیرنده مجبور است شخصا آن را پیگیری کند.
خانی افزود: بعضا گیرنده بسته ها اگر خانم نیز باشند اهالی روستا از نام خانوادگی آن اطلاعاتی ندارند که در این خصوص نیز تحویل مرسولات با مشکلاتی مواجه خواهد شد.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر بیشتر کوچه ها نامگذاری شده اند افزود: این امر برای ارسال مرسولات مناسب است اما با این وجود در یک کوچه تعداد زیادی با تشابه فامیلی در روستاها سکونت دارند.
وی اظهار داشت: طرح پلاک کوبی در روستاهای استان بمنظور ساماندهی نشانی استاندارد و ارسال سریع وبموقع مرسولات اهالی روستا نصب می شود.
 مدیرکل پست خراسان شمالی با بیان اینکه در سال های اخیر در مجموع  ترافیک و حجم مرسولات پستی از رشد خوبی برخوردار بوده است گفت: در سال گذشته تعداد یک میلیون و ۳۱۵ هزار و ۵۳۶ فقره مرسوله وارد این استان شد که در مقایسه با سال ۹۹ که تعداد یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۲۸۵ فقره مرسوله وارد این استان شده بود از رشد ۱۵ درصدی برخوردار است.
خانی گفت: در سال گذشته تعداد ۵۹۸ هزار و ۱۴ فقره مرسوله پستی نیز از این استان قبول و صادر شده است که در مقایسه با سال ۹۹ که ترافیک ۵۲۱ هزار و ۲۲۹ فقره داشته است ۱۵ درصد رشد یافته است.
خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان  در نواحی روستایی سکونت دارند.
در این استان بیش از ۸۰۰ روستا و آبادی وجود دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!