چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7315 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷ |
75 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد وحیدی عصر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالروز شهادت امیرسرلشگرخلبان علی اکبرقربان شیرودی که در آستان مقدس امامزاده سیدحسین(ع) شیرود شهرستان تنکابن برگزار شد ، افزود : انقلاب اسلامی در بستر خون پاک شهدا حرکت می کند و بنابراین هیچگاه با توطئه های دشمنان از بین نخواهد […]

به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد وحیدی عصر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالروز شهادت امیرسرلشگرخلبان علی اکبرقربان شیرودی که در آستان مقدس امامزاده سیدحسین(ع) شیرود شهرستان تنکابن برگزار شد ، افزود : انقلاب اسلامی در بستر خون پاک شهدا حرکت می کند و بنابراین هیچگاه با توطئه های دشمنان از بین نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه دشمنان زخم خورده هیچگاه دست از دشمنی با ایران اسلامی بر نخواهند داشت ، اظهار داشت : اگر خط مقاومت ادامه دارد به برکت خون شهدا و پایمردی و استقامت خانواده شهداست.

وحیدی خاطرنشان کرد : جامعه ای که به شهید عشق می ورزید و او را تکریم می کند ، یک جامعه الگوست و امروز جامعه ما به الگویی در میان ملت های اسلامی تبدیل شده است.

وی جامعه الگو را زمینه ساز حکومت الگو در جهان دانست و تصریح کرد : در حکومت جهانی الگو که سراسر نور است از ظلم و تبعیض خبری نیست و مردم در سایه عدالت مهدوی زندگی می کنند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی در دنیا عزت دارد و دشمنان نیز آن را تصدیق می کنند، افزود : هر چقدر بر عزت و عظمت جمهوری اسلامی در دنیا افزوده می شود ، به همان اندازه و حتی بیشتر دشمنان دچار ضعف و ناتوانی می شوند.

وی جنایت های آمریکا و اسرائیل در دنیا را محکوم کرد و بیان داشت : استکبار جهانی به ظاهر متمدن و حامی حقوق بشر در دنیا دست به جنایت هایی می زنند که هیچ توجیهی ندارد و رسانه های غربی نیز چشم خود را بر روی آن جنایت ها بسته اند.

وحیدی یادآور شد : دشمن فشارهای اقتصادی زیادی به ملت بزرگ ایران تحمیل کرد اما نتیجه ای نداشت و مردم ولایتمدار ایران اسلامی همچنان پشتیبان نظام ، ولایت و رهبری هستند .

به گزارش ایرنا، وزیر کشور در این مراسم با نثار گل و خواندن فاتحه یاد و خاطره شهید خلبان علی اکبر قربان شیرودی و ۴۱ شهید شهر شیرود را گرامی داشت.

علی اکبر قربان شیرودی از خلبانان شجاع و دلاور در جنگ تحمیلی بود که با بیش از یک هزار ساعت پرواز، نام خود را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرد و صاحب‌نظران جنگ‌های هوایی، او را از جمله خلبانان صاحب سبک در رزم­‌ها و درگیری­‌های هوایی و هوانوردی و نامدارترین خلبان جهان نامیده‌اند.

این خلبان تیزپرواز پس از چند هزار مأموریت هوایی و انجام بالاترین پروازهای جنگی در دنیا و نجات یافتن از ۳۶۰ خطر مرگ سرانجام در آخرین عملیات پروازی خود در هشتم اردیبهشت ۱۳۶۰ در منطقه بازی دراز، هنگامی که رژیم بعث لشکری زرهی با ۲۵۰ تانک و با پشتیبانی توپخانه و خمپاره‌انداز و چند فروند جنگنده روسی و فرانسوی، برای بازپس گیری ارتفاعات بازی دراز به طرف سرپل‌ذهاب گسیل داشته بود، به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندین تانک از پشت سر مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر پاک و مطهر این شهید والامقام پس از تشیع باشکوه در محوطه آستان مقدس امام زاده سید حسین (ع) شیرود تنکابن به خاک سپرده شد.

شهر شیرود از توابع شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن واقع در غرب مازندران ۴۱ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!