جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 73175 |
تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵ |
102 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان ملل متحد (UNICEF) روز گذشته (سه شنبه) در گزارش جدیدی اعلام کردند: نیمی از مراکز خدمات درمانی و مراقبتی در سراسر جهان با کمبود سرویس‌های اولیه بهداشتی از قبیل آب و صابون مواجه هستند. در این گزارش آمده است: شرایط نامطلوب بهداشتی حدود ۳.۸۵ میلیارد نفر را که به […]

سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان ملل متحد (UNICEF) روز گذشته (سه شنبه) در گزارش جدیدی اعلام کردند:

نیمی از مراکز خدمات درمانی و مراقبتی در سراسر جهان با کمبود سرویس‌های اولیه بهداشتی از قبیل آب و صابون مواجه هستند.

در این گزارش آمده است:

شرایط نامطلوب بهداشتی حدود ۳.۸۵ میلیارد نفر را که به خدمات این مراکز وابسته هستند در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ها و عفونت قرار می دهد.

همچنین در گزارش سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان ملل متحد تاکید شده است محیط غیر بهداشتی نقش قابل توجهی در انتقال عوامل بیماری‌زا دارد و می تواند بحران‌های سلامت همچون همه گیری کووید ۱۹ را طولانی‌تر کند.

ماریا نیرا، مدیر دپارتمان محیط زیست، تغییرات آب و هوایی و سلامت سازمان جهانی بهداشت گفت: امکانات و خدمات بهداشتی در محیط‌های خدمات مراقبتی غیرقابل مذاکره است. بهبود شرایط این مراکز برای مقابله با شرایط همه گیری، پیشگیری و آمادگی مواجه با آن ضروری است.

به گزارش پایگاه آکسیوس، “کلی آن نیلور” (Kelly Ann Naylor) از مدیران یونیسف نیز گفت: بیمارستان‌ها و کلینیک‌های فاقد آب سالم و خدمات اولیه بهداشتی سلامت زنان باردار، نوزادان و کودکان را در معرض خطر قرار داده و احتمال مرگ را افزایش می دهد. هر سال حدود ۶۷۰ هزار نوزاد به دلیل ابتلا به سپسیس جان خود را از دست می دهند.


بیشتر بخوانید


 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!