پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 73181 |
تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ |
97 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

  صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای انجام ماموریت ‌های حمایتی و اجرای تفاهم نامه با سازمان بیمه تامین اجتماعی جهت اعطای تسهیلات بیمه با منظور شدن سوابق کاری و بیمه درمانی به دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی اقدام کرده است. ثبت نام دانشجویان برای بیمه تامین اجتماعی مطابق مفاد […]

 

صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای انجام ماموریت ‌های حمایتی و اجرای تفاهم نامه با سازمان بیمه تامین اجتماعی جهت اعطای تسهیلات بیمه با منظور شدن سوابق کاری و بیمه درمانی به دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی اقدام کرده است.

ثبت نام دانشجویان برای بیمه تامین اجتماعی مطابق مفاد دستورالعمل ابلاغی تیر ۱۴۰۱ به پایان رسید؛ اما با توجه به درخواست دانشگاه ها و دانشجویان این فرصت تا پایان سال ۱۴۰۱ تمدید شد. دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی علوم پزشکی که تاکنون برای بیمه تامین اجتماعی اقدام نکرده اند، فرصت دارند برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

موضوع بیمه تامین اجتماعی دانشجویان دوره‌ های دستیاری پزشکی و دانشجویان دکتری تخصصی (Ph.D) یکی از مهمترین تسهیلات مورد درخواست دانشجویان علوم پزشکی است.

برای بیمه تامین اجتماعی، صندوق رفاه هزینه ‌های بیمه را واریز می ‌کند و دانشجویان پس از فراغت از تحصیل این هزینه ‌های بیمه ‌ای را به صورت قرض ‌الحسنه و بلندمدت به صندوق رفاه دانشجویان باز می‌ گردانند.

در بیمه تامین اجتماعی که برای این گروه از دانشجویان در نظر گرفته شده، هم بیمه درمانی و هم سوابق بیمه ‌ای مد نظر است. به این ترتیب دانشجویان در صورت ثبت درخواست، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند و هم می ‌توانند از بیمه درمانی آن استفاده کنند و هم مدت فعالیت آن ها به عنوان دستیار و دانشجوی دکتری به عنوان سوابق بیمه ‌ای آنها در نظر گرفته می‌ شود.

بر اساس دستورالعمل اعطای تسهیلات بیمه تامین اجتماعی به دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی، تخصص و فوق تخصص بالینی، این ثبت نام به استناد تفاهم نامه با سازمان بیمه تامین اجتماعی در خصوص گسترش پوشش بیمه ‌ای به دانشجویان دانشگاه‌ها و دانشکده ‌های علوم پزشکی انجام می شود.

گفتنی است، پس از بررسی و تایید اسناد توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، پیامک اطلاع رسانی از طریق صندوق رفاه برای دانشجویان متقاضی ارسال تا برای ثبت نام در سامانه غیر حضوری تامین اجتماعی انعقاد قرارداد به صورت انفرادی اقدام کنند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!