چهارشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 73187 |
تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ |
136 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

 محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خوشبختانه اقدامات و گام‌های قابل قبولی در حوزه فرماندهی نظام سلامت برداشته شده اند. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به این که ۵۰ درصد هزینه‌ها از جیب مردم درحوزه سلامت باید کاهش پیدا کند افزود: بیمه با کوشش در تامین منابع سلامت و حفاظت مالی […]

 محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خوشبختانه اقدامات و گام‌های قابل قبولی در حوزه فرماندهی نظام سلامت برداشته شده اند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به این که ۵۰ درصد هزینه‌ها از جیب مردم درحوزه سلامت باید کاهش پیدا کند افزود: بیمه با کوشش در تامین منابع سلامت و حفاظت مالی از مردم یکی از شاخص‌های مهم بیمه‌ای در دنیا است. در ابتدای سال با مصوبه مجلس، بیمه سلامت ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیمه ۳ دهک پایین جامعه دریافت کرد و ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده اند که این تعداد به ۶ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان این که در استان یزد در خصوص بیمه ۳ دهک اول جامعه نیز تلاش‌های بسیاری انجام شده است؛ تصریح کرد: شاخص دیگر کاهش هزینه‌های مردم است. خوشخبتانه ۵ هزار میلیارد تومان نیز برای کاهش هزینه‌های بیماران صعب العلاج دریافت شد. خوشبختانه برای این قشر از مردم پوشش مناسبی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: امیدواریم سال آینده با برنامه ریزی دقیق‌تر و ارزیابی مناسب‌تر اقدامات بهتری را برای این گروه از بیماران بتوان انجام داد.

ناصحی گفت: ساماندهی ارز دارو موضوع مهمی برای کشور بود که در این خصوص هم دولت با اتخاذ راهکار منطقی و مناسب و باهمت این طرح را اجرایی کرد. با اجرایی شدن این طرح شرایط بهتری برای حوزه دارو در نظر گرفته شده است. بدون شک هیچ نگرانی بابت پرداختی‌ها به حوزه دارو وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در بحث بیماران اتیسم نیز برای اولین بار به پوشش بیمه‌ای آن‌ها ورود کردیم. تلاش می‌کنیم شرایط ارائه خدمات به این بیماران بهتر از گذشته شود. ما در تلاش هستیم هزینه‌های درمانی افراد نیازمند به خدمت را کاهش دهیم. خوشبختانه در بحث نظام ارجاع و پزشکی خانواده نیز اقدامات قابل قبولی شده است.

ناصحی گفت: همه فعالیت ها و پرداخت ها در بیمه سلامت کاملا شفاف هستند و هیچ دغدغه ای وجود ندارد. خوشبحتانه پرداخت ها به روز هستند و هیچ مشکلی وجود ندارد .

وی تصریح کرد: برای ارائه خدمات به بیماران صعب العلاج نیز تسهیلات و پرداخت های بسیار خوبی پیش بینی شده و بیش از سی  بیماری در این خصوص مشخص شده اند. البته مابقی هم به مرور اضافه خواهند شد و پنج هزار میلیارد تومان برای آن اعتبار مشخص شده است تا در این زمینه کمک شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!