پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7335 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸ |
231 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

«علیرضا عباسی » روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از برخی آثار تاریخی استان البرز از جمله کاروانسرای شاه عباسی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  یکی از دستاوردهای سفر رییس جمهور به البرز تخصیص اعتبار و توجه به گردشگری این استان بود. وی ادامه داد:  بخش گردشگری استان البرز ظرفیت های متنوع و عظیمی دارد  […]

«علیرضا عباسی » روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از برخی آثار تاریخی استان البرز از جمله کاروانسرای شاه عباسی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  یکی از دستاوردهای سفر رییس جمهور به البرز تخصیص اعتبار و توجه به گردشگری این استان بود.
وی ادامه داد:  بخش گردشگری استان البرز ظرفیت های متنوع و عظیمی دارد  که باید در این بخش زیر ساخت ها تقویت و گسترش یابد.
عباسی بیان داشت :یکی از مشکلات بخش گردشگری کوتاه بودن عمر مدیریت ها بوده که اجازه اقدامات موثر به مدیران نداده است ؛  در این حال یکی از وزرایی که رییس جمهور را به البرز همراهی کرد ، وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی بود که نشان دهنده  این است که موضوع ظرفیت های گردشگری  استان به مسوولان کشوری منعکس شده است .
 وی به برخی ظرفیت های گردشگری البرز اشاره کرد و افزود:  ظرفبت گردشگری جاده کرج – چالوس  آنطور که باید و شاید به آن پرداخته  نشده است ضمن اینکه ظرفیت های طبیعی و تاریخی شهرستان های طالقان ،  اشتهارد ، نظرآبادو ساوجبلاغ فراوان است.
نماینده مردم شهرستان های کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلانی تاکید کرد :  در سفر رییس جمهور به البرز بودجه  خوبی برای بخش  گردشگری و تقویت زیر ساخت ها در این بخش اختصاص داده شد.
عباسی گفت : یکی از مسائلی که می توان به آن توجه کرد موضوع اگروتوریسم ( گردشگری کشاورزی ) است  که در ننشست رای  اعتماد به  وزیر میراث فرهنگی از وی خواستیم تا در استان البرز به این بخش نگاه ویژه داشته باشند و اقتصاد روستاهای استان را شکوفا کنند.
این نماینده مجلس بیان داشت:  یکی دیگر از ظرفیت های  استان  زیرساخت های مناسب پزشکی  است که با کمک بخش خصوصی شکوفا شده که دراین بخش بحث توریسم سلامت می تواند مزیت بسیار خوبی برای البرز باشد.
عباسی با اشاره به اینکه استان البرز به واسطه استقرار مراکز علمی ، فناوری و تحقیقاتی قطب علمی و فناوری کشور است ، گفت : در این بخش می توان گردشگری را تقویت کرد و از این ظرفیت عظیم برای شکوفایی اقتصادی البرز بهره گرفت .
«شهرام علی محمدی» معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع  دستی استان البرز در حاشیه این بازدیدبیان داشت: تلاش ها براین است تا بازارچه هایی برای فروش صنایع دستی در استان ایجاد شود.
وی ادامه داد:  این اقدام برای رفاه حال هنرمندان  استان و جلوگیری از واردات صنایع دستی تحقق پیدا می کند و در این مسیر  مجوز لازم برای تبدیل کاروانسرای تاریخی  عباسی کرج  به عنوان مرکز اصلی و فروشگاه صنایع دستی البرز  اخذ شده است که امیدواریم طی ۲ ماه آینده به سرانجام برسد.
علی محمدی گفت : در محورگردشگری کرج – چالوس برنامه ساماندهی گردشگری تعریف شده است ؛  ایران جز و۱۰ کشور برتر جهان در حوزه گردشگری  است اما البرز هیچ ر تبه ای در کشور ندارد.
وی تاکید کرد:  درجاده گردشگری کرج -چالوس ۱۰۰ واحد پذیرایی با اشتغالزایی یک هزارو۵۰۰ نفر داریم که گاهی مواقع بسته شدن  این جاده مشکلاتی را برای آنها به وجود می آورد.
علی محمدی خاطرنشان کرد: ویلاهای فراوانی در استان البرز احداث شده که به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند و تلاش می کنیم در حوزه گردشگری وبا کمک بخش خصوصی بتوانیم در این حوزه با راهنمایی و حمایت های مسوولان برای ارائه خدمات قانونمند گردشگری از آنها  داشته باشیم.
«نغمه منوری » دبیر انجمن  صنفی حرفه ای  دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی استان البرز در حاشیه این بازدید گفت: گردشگری استان  البرز ظرفیت های فراوانی دارد که برای شکوفایی آن ها  با کمک گرفتن از بخش آموزش و کارآمدی نیروی انسانی می توان  اقدامات موثری در این بخش انجام داد.
وی خواستار تعامل بین دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی برای رونق بخشی  به گردشگری استان شد و گفت : انتظار می رود همه ادارات و ارگانهای دولتی استان  برای رشد اقتصادی البرز از دریچه توسعه  گردشگری پای کار باشند.
دبیر انجمن  صنفی حرفه ای  دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی استان البرز گفت : امیدواریم در راستای گام دوم انقلاب و همچنین اهداف سند ۱۴۰۴ بتوانیم با عزمی جهادی تغییرات مثمر ثمری را در استان ایجاد کنیم.
استان البرز بیش از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی دارد که ۲۷۰ اثر آنها ثبت ملی شده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!