جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7339 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸ |
245 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان عصر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منطقه جنگلی فتاتو در شهرستان خمام گیلان تحت نظارت و کنترل منابع طبیعی است. سرهنگ محمد قربانی لرد با اشاره به انتشار خبری با موضوع تخریب جنگل های فتاتو در سایه بی توجهی […]

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان عصر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منطقه جنگلی فتاتو در شهرستان خمام گیلان تحت نظارت و کنترل منابع طبیعی است.

سرهنگ محمد قربانی لرد با اشاره به انتشار خبری با موضوع تخریب جنگل های فتاتو در سایه بی توجهی دستگاههای متولی و ایجاد مشکلات برای کشاورزان گفت: جنگل های فتاتو دارای درختان توسکا خودرو است که در شرایط نامساعد منطقه به لحاظ قطع هرازگاه درختان و پیشروی به سمت جنگل برای گسترش اراضی کشاورزی، دارای درختان مسن است که به سن فرتوت “از مراحل رویشی درخت” رسیده و تنه و ریشه آنها بعضا توخالی و پوسیده است.

وی اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رشت هم به طور مستمر فعل و انفعالات منطقه را پایش کرده به طوریکه در ماه های اخیر چند مورد از متخلفان شناسایی و با هماهنگی دادستان به مراجع قضایی معرفی شدند.

قربانی لرد بیان داشت: با انتشار خبر که به ایجاد مشکل برای کشاورزان اشاره شده به روشنی ماهیت گزارش را آشکار کرد که در واقع وجود سایه افکنی این درختان تنومند بر شالیزارهایی است که با تصرف اراضی ملی تا پای درختان مسن پیش رفته اند و به راحتی این موضوع با تطبیق تصاویر ماهواره ای و عکس های  هوایی سنوات گذشته تا حال، قابل اثبات است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان افزود: در هر حال منطقه فتاتو به رغم مشکلات موجود به لحاظ حضور و فعالیت متخلفان تحت کنترل بوده و با تخلفات قاطعانه برخورد شده است ضمن اینکه انتشار اخبار این چنین خللی در اراده ماموران منابع طبیعی ایجاد نخواهد کرد.

وی بیان داشت: مردم نیز در صورت برخورداری از مطالبات قانونی، می توانند به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و رده های نظارتی مربوطه مراجعه کنند تا نسبت به موارد اعلامی از سوی آنان، پی گیری های لازم انجام شود و ار درج اخبار نادرست،غیرکارشناسی و شبه برانگیز در رسانه ها خودداری کنند.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای حدود ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!