جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 73492 |
تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۰۵ |
106 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

تیمی از محققان دانشگاه بریتیش کلمبیای که بر روی تولید قرص‌های انسولین خوراکی به عنوان جایگزینی برای انسولین تزریقی روزانه تحقیق می‌کنند، به کشفی تازه رسیدند که می‌تواند دستاوردی شگرف در این زمینه به شمار رود. پژوهشگران کانادایی متوجه شدند جدیدترین نوع از قرص‌های انسولین، به همان سرعتی که انسولین تزریقی جذب بدن می‌شود، در […]

تیمی از محققان دانشگاه بریتیش کلمبیای که بر روی تولید قرص‌های انسولین خوراکی به عنوان جایگزینی برای انسولین تزریقی روزانه تحقیق می‌کنند، به کشفی تازه رسیدند که می‌تواند دستاوردی شگرف در این زمینه به شمار رود.

پژوهشگران کانادایی متوجه شدند جدیدترین نوع از قرص‌های انسولین، به همان سرعتی که انسولین تزریقی جذب بدن می‌شود، در بدن موش‌ها جذب شده است.

دکتر «Anubhav Pratap» از محققان «دانشکده زمین و سیستم‌های غذایی» (Faculty of Land and Food Systems) در دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا می‌گوید: این نتایج شگفت انگیز، نشان می‌دهد ما در مسیر درستی در زمینه توسعه فرمولاسیون انسولین هستیم که دیگر نیازی به تزریق پیش از هر وعده غذایی نیست (و با این روش) کیفیت زندگی، علاوه بر سلامت ذهنی بیش از ۹ میلیون مبتلا به دیابت نوع ۱ بهبود می‌یابد.

این محقق کانادایی همچنین می‌گوید پدرش که طی ۱۵ سال روزی ۳ الی ۴ بار انسولین مصرف می‌کرد، الهام بخش او در زمینه تحقیق در ارتباط با انسولین غیر تزریقی بوده است.

دستگاه قند خون

همچنین دکتر «آلبرتو بالدلی» (Alberto Baldelli) از همکاران ارشد در آزمایشگاه دکتر پراتاپ (Pratap) در این باره می‌گوید: ما شاهد این بودیم ۱۰۰ درصد قرص‌های انسولین [مصرفی]مستقیم وارد کبد می‌شود. این در حالی است که در تلاش‌های قبلی، بیشتر انسولین مصرفی داخل معده می‌رفت.

«ییگونگ گو» دانشجوی دکترا که همکاری نزدیکی در این پروژه دارد، نیز گفت: حتی پس از گذشت دو ساعت از دادن این قرص‌های انسولین به موشها، ما هیچ انسولینی را در معده موش‌هایی که آزمایش کردیم، نیافتیم و تمامی انسولین‌ها در کبد آن‌ها بود. این، یک هدف ایده آل برای [این نوع]انسولین‌ها به حساب می‌آید و در واقع، همان چیزی است که ما می‌خواستیم شاهد آن باشیم.

بایستی اشاره کرد که اکثر قرص انسولین‌های بلعیدنی معمولا به آرامی ظرف دو تا چهار ساعت انسولین را آزاد می‌کنند، در حالی که انسولین تزریقی می‌تواند ظرف نیم ساعت الی دو ساعت انسولین را آزاد کند. حال در خصوص دستاورد جدید این قرص‌های انسولین خوراکی، دکتر بالدلی گفت: به مانند انسولین‌های تزریقی سریع، قرص‌های خوراکی ما نیز پس از نیم ساعت جذب بدن می‌شوند و می‌توانند دو تا ۴ ساعت دوام بیاورند.

منبع: ساینس دیلی

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!