جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 73528 |
تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ |
82 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

 بعد از برگزاری رقابت های لیگ استانی موسوم به لیگ قدس، لیگ باشگاهی ایران در سال ۶۸ در دو گروه با نام لیگ قدس آغاز شد و استقلال در خرداد سال ۶۹ این لیگ را با قهرمانی به پایان رساند. استقلال برای رسیدن به این قهرمانی که پایه گذار قهرمانی آنها در جام باشگاه های […]

 بعد از برگزاری رقابت های لیگ استانی موسوم به لیگ قدس، لیگ باشگاهی ایران در سال ۶۸ در دو گروه با نام لیگ قدس آغاز شد و استقلال در خرداد سال ۶۹ این لیگ را با قهرمانی به پایان رساند.

استقلال برای رسیدن به این قهرمانی که پایه گذار قهرمانی آنها در جام باشگاه های آسیا برای دومین بار هم شد مشکلات حاشیه ای زیادی را در جریان رقابت ها پشت سرگذاشت. 

در بازی استقلال مقابل تام اصفهان در دیدار رفت دو تیم در روز ۱۰شهریور سال ۱۳۶۸ ، نبردی که با نتیجه دو بریک به سود استقلال به پایان رسید تا احمد رضا عابدزاده دروازه بان تامی ها، تنها شکست دوران ورزشی خود در مقابل استقلال را اینجا ببیند. تام بازی برگشت را در تهران با یک گل برد ولی در فصل نقل و انتقالات  آنها عابدزاده را جدا شده دیدند و او به استقلال رفت  و  تا قهرمانی باشگاه های آسیا در کنار این تیم بود.

نکته قابل توجه در ترکیب استقلال، بستن بازوبند کاپیتانی توسط مجید نامجو مطلق در حضور شاهرخ بیانی بود. شاهرخ که با سالها سابقه بازی در استقلال بعد از دو سال بازی در پرسپولیس به قطر رفته بود، دربرگشت به فوتبال ایران دوباره استقلال را انتخاب کرد،ولی در این تیم با نامجو مطلق بابت بازوبند کاپیتانی به مشکل خورد، حضور بیانی در پرسپولیس را نامجو مطلق بر نمی تابید، اتفاقی که خودش چند سال بعد آن را تکرار کرد و بعد از سالها بازی در استقلال به پرسپولیس رفت. 

در آن سال بازوبند کاپیتانی بین بیانی ، نامجو مطلق و مختاری فر جابجا می شد، اتفاقی که خوشایند نبود و پورحیدری را پریشان کرده بود. این مشکل استقلال در سال ۶۹ با بازگشت شاهین بیانی به استقلال حل شد و پورحیدری بازوبند را به شاهین داد تا مشکل بازوبند استقلال در آن سالها به این شکل حل شود.

عکس| قهرمانی استقلال حاشیه ساز شد/ درگیری ۲ یاغی استقلال سر بازوبند کاپیتانی

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!