جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7353 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲ |
261 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت کاربرد فناوری‌های رباتیک و هوش مصنوعی، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه هوش مصنوعی در کشور ما کوتاهی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال این حوزه نخواهیم داشت. به گزارش ادراک خبر، بیژن  رنجبر امروز در حاشیه شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ […]

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت کاربرد فناوری‌های رباتیک و هوش مصنوعی، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه هوش مصنوعی در کشور ما کوتاهی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال این حوزه نخواهیم داشت.

به گزارش ادراک خبر، بیژن  رنجبر امروز در حاشیه شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران۲۰۲۲ در جمع خبرنگاران گفت: این دوره از مسابقات بعد از دو سال وقفه برگزار می‌شود.

وی «رباتیک» و «هوش مصنوعی» را از فناوری‌های  کلیدی قرن حاضر دانست و اظهار کرد: این فناوری‌ها از یک سو در توسعه و پیشرفت کشورها و از سوی دیگر در مرجعیت علمی تاثیرگذار هستند؛ از این رو لازم است این مسابقات برگزار شود تا بتوانیم خلاقیت ذهنی دانش‌آموزان و دانشجویان را بسنجیم و ارتقاء دهیم.

رنجبر با بیان اینکه حوزه «رباتیک» علم بین رشته‌ای است که بسیاری از علوم دیگر را به سمت خود کشانده است، یادآور شد: رباتیک در تولید محصولات مهم نقش مهمی دارد، به گونه‌ای که بسیاری از کشورها در کارخانجات از ربات استفاده می‌کنند؛ چرا که فناوری رباتیک در سرعت تولید، کیفیت و دقت در خروجی نهایی صنایع تاثیر زیادی دارد که این امر موجب بهره‌وری تولید محصولات خواهد شد.

وی، مرجعیت علمی را از دیگر مزایای توسعه علم رباتیک عنوان کرد و گفت: بر این اساس معاونت علمی و فناوری دانشگاه آزاد با راه‌اندازی صندوق های سرمایه‌گذاری خطرپذیر سعی در تجاری‌سازی محصولات ساخته شده در تیم‌های مسابقات ربوکاپ دارد.

قائم مقام دانشگاه آزاد تاکید کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند به گونه‌ای پیش بروید که ایران جزو ۱۰ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی شود؛ بنابراین در بحث حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان فعال حوزه ربات‌ها و هوش مصنوعی کوتاهی نخواهیم کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!